چه خبر؟

چه خبر؟

ماجرای مجسمه‌هایی که قهرمان نیستند
 مستند «پیکره‌هایی از جنس خاک» به کارگردانی سجاد گودرزی داستان 500 سال استعمار اروپاییان است.
به گزارش روابط‌عمومی شبکه مستند، مستند 2 قسمتی «پیکره‌هایی از جنس خاک» به کارگردانی سجاد گودرزی و تهیه‌کنندگی سعید صیادی تولید جدید شبکه مستند سیما  پنجشنبه‌ها روی آنتن می‌رود.
گودرزی با اشاره به سوژه این فیلم مستند گفت: در همان ایامی که جورج فلوید را در آمریکا کشتند، جنبشی به نام «جان سیاهپوستان اهمیت دارد» در اروپا و آمریکا راه افتاد و عده‌ای از مردم که احساس می‌کردند مورد ظلم واقع شده‌اند، شروع به تخریب تعدادی از مجسمه‌های دولتمردان، تاجران و سیاستمداران غربی کردند. این مجسمه‌ها عمدتا افرادی بودند که در تاریخ آن ملت به‌عنوان قهرمان معرفی می‌شدند اما مردمی که از ظلم آنان خبر داشتند، با اسپری روی این مجسمه‌ها می‌نوشتند: «این فرد قهرمان نیست و میلیون‌ها انسان‌ را کشته است.» همین اتفاق سوژه‌ای برای ما شد تا مستندی را براساس داستان این مجسمه‌ها بسازیم.
وی ادامه داد: یکی از این مجسمه‌ها لئوپولد دوم در بلژیک بود که ما تاریخ زندگی او را مورد مطالعه قرار دادیم. همچنین داستان بسیاری دیگر از این مجسمه‌ها از جمله کریستف کلمب را مورد بررسی قرار دادیم و در نهایت به تاریخ 500 ساله استعمار اروپاییان رسیدیم. بسیاری از مردم ایران با جنایت‌های آمریکا آشنایی دارند اما درباره جنایت‌هایی که اروپایی‌ها در طول تاریخ انجام دادند اطلاع کمتری دارند.
اولین قسمت از مستند پیکره‌هایی از جنس خاک امروز ساعت 22 از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
دیدار سرپرست و معاونان صدا‌و‌سیمای مرکز سمنان با فرمانده سپاه استان
 سرپرست و معاونان صدا، سیما، فضای مجازی و خبر مرکز سمنان با سردار حمید دامغانی دیدار کردند.
به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، سرپرست صدا و سیمای مرکز سمنان در این دیدار گفت: امروز سپاه و بسیج در هر نقطه‌ای از کشور که نیاز به خدمت رسانی است حضور پیدا می‌کنند و به مردم برای حفظ انقلاب و اسلام خدمات می‌دهند که این کار جای قدردانی دارد.
دهرویه افزود: بسیج صدا‌و‌سیمای مرکز سمنان ظرفیت‌های فروانی دارد و ما برای همکاری بیشتر با سپاه به منظور تولید آثار فاخر آمادگی کامل داریم.
فرمانده سپاه استان سمنان در این دیدار با قدردانی از عملکرد صدا‌و‌سیمای مرکز سمنان بیان کرد: کادرسازی نیروهای انقلابی در حوزه‌های مختلف و به‌خصوص در حوزه تولیدات رسانه‌ای از اهداف بسیج است.
سردار دامغانی ادامه داد: امروز کشور ما در جنگ رسانه‌ای با دشمنان قرار دارد و دغدغه رهبر انقلاب ایجاد امید در بین مردم است که پخش کارهایی مانند مواسات می‌تواند در این امید‌آفرینی بسیار مؤثر باشد.
همچنین مهدی دیابی، مسؤول معاونت روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سپاه استان سمنان در این دیدار با قدردانی از زحمات و عملکرد صدا‌وسیما گفت: بسیج و سپاه ظرفیت‌های عظیمی در حوزه تولیدهای رسانه‌ای دارند که می‌تواند با همکاری صداو‌سیمای مرکز سمنان برای پخش و تولید آثار فاخر در حوزه‌های مختلف تقویت شود.