این بازی برنده ندارد!

دود اختلاف در کمیسیون ورزشکاران به چشم چه کسی می‌رود؟

این بازی برنده ندارد!

کمیسیون ورزشکاران و اختلاف پشت اختلاف. همین چند روز پیش بود که 20 ورزشکار منتخب وارد گود شدند تا مشکلات خودشان را در دنیای ورزش حل کنند‌ تا مطالبه گر باشند و اجازه ندهند مثلا حقی از آنها ضایع شود. چهره‌هایی که در انتخابات کمیته ملی المپیک هم حق رای دارند. 6 ‌نفر از این ورزشکاران در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک عضو هستند که البته در جلسه‌ای که یکشنبه برگزار شد مخالفان در آن حضور نداشتند! همین اتفاق کافی بود تا کبریت در انبار باروت بیفتد.
البته قابل پیش‌بینی بود که انتخابات کمیسیون ورزشکاران آبستن حوادث زیادی باشد. از همان جلسه نخست که چهره‌های شاخص ورزش ایران مقابل هم نشستند نیش و کنایه‌ها، نوید روزهای خوبی را نمی‌داد. ورزشکاران و الگوهای سلامت در جامعه به جای این‌که با هم تعامل داشته باشند فقط کنایه بار هم کردند! قرار بود در جلسه دوم 6 عضو مجمع انتخاب شوند که ظاهرا مثل زلزله‌ای بین اعضای کمیسیون شکاف انداخت تا حدی که 11 نفر در جلسه حاضر شدند و هادی ساعی، محمدرضا گرایی، حسن یزدانی، احسان حدادی، امین بوداغی، ذبیح‌ا...پورشیب، فرزانه فصیحی، شهربانو منصوریان و ندا شهسواری جلسه را تحریم کردند. هر کدام هم به دلایل مختلف.
آتش اختلاف در کمیسیون ورزشکاران چنان شعله‌ور شده که کار به رسانه‌ها هم کشیده است. کاملا مشخص است که هم ورزشکاران و هم رسانه‌ها به دو گروه تقسیم شده‌اند. حتی خبر رسیده اختلاف‌ها به قدری بالا گرفته که قهرمان‌های ملی چشم دیدن یکدیگر را هم ندارند. مخالفان بر این عقیده هستند که 11 نفر حاضر در جلسات از یک نفر خط می‌گیرند و حتی قول رای به کاندیدای خاص ‌برای ‌ریاست کمیته ملی المپیک را هم داده‌اند. به همین دلیل هم بود که جلسه روز یکشنبه را تحریم کردند. آنها نرفتند تا انتخابات 6 نماینده مجمع و نماینده کمیسیون در هیات اجرایی انجام نشود.
پس از این غیبت بود که صدای حاضران در جلسه هم شنیده شد. آنها بر این عقیده هستند که غایبان فقط و فقط به دنبال ایجاد تنش هستند و حتی اگر آنها هم نباشند همه چیز قانونی و طبق اساسنامه برگزار شده است. انتخابات هم با نصف به اضافه 1 قانونی است. این اتفاق‌ها در حالی افتاده است که هردو گروه البته همدیگر را به گرفتن پست متهم می‌کنند. حتی تحریم‌کنندگان برای افشاگری علیه گروه اول روز گذشته یک ‌نشست خبری برگزار کردند. نشستی که خروجی‌اش فقط دودی است که به چشم ورزش می‌رود. تا پیش از این قرار بود با شروع به کار کمیسیون ورزشکاران اتفاقات قشنگی در ورزش بیفتد اما با جنگی که راه افتاده، ورزشکاران بیرون مانده از کمیسیون ترجیح می‌دهند کمیسیون تعطیل شود چرا که معتقدند با ادامه‌دار شدن ای‌ن غائله‌، وضعیت بدتر شود.




محتبی عابدینی :
در ایران عادت داریم کارها به دقیقه 90 کشیده شود!

مجتبی عابدینی، کاپیتان تیم‌ملی شمشیربازی اسلحه سابر و عضو کمیسیون ورزشکاران و جزو 6 نفردارای حق رای در مجمع کمیته ملی المپیک ادعاهای 9 غایب را قبول ندارد:« اصلا حرف عجله نیست. ما چون در ایران همیشه عادت داریم کارها به دقیقه 90 بکشد، حالا که یک بار کار درست انجام شده‌، آن را به چالش می‌کشند. حالا کار در آرامش انجام می‌شود. اصلا حرف حمایت از کاندیدای خاصی وجود ندارد، چرا که کاندیداها مشخص نیستند و حتی این 6 نماینده کمیسیون ورزشکاران عضو مجمع هم با هیچ رئیس فدراسیونی جلسه نداشته‌اند. اگر به تعویق انتخابات باشد، فرصت داریم تا برنامه‌های کاندیداها را بررسی کنیم. از طرفی 6 نماینده در مجمع به کاندیدایی رای می‌دهند که 20 عضو کمیسیون به اجماع رسیده باشند.»



بوداغی : من برای مطالبه‌گری آمده‌ام
امین بوداغی قایقران ملی‌پوش هم یکی دیگر از غایبان جلسه دوم کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک بود. او مدعی است به دلیل قراری که با رئیس هیات بابلسر از یک ماه پیش گذاشته، به جلسه کمیسیون نرسیده است. او هم که از این قضیه گلایه‌مند است می‌گوید:« کاش جلسه یکشنبه را جوری برگزار می‌کردند که حداقل 17،18 نفر از اعضا حضور داشتند نه 11 نفر حاضر و 9 نفر غایب.من برای مطالبه‌گری و دفاع از حق ورزشکاران به کمیسیون آمده‌ام. اصلا دوست نداشتم کمیسیون ورزشکاران این مدلی باشد. رسالت کمیسیون ورزشکاران چیز دیگری است، من فکر می‌کردم برای حقمان مدیران را می‌جویم، حالا می‌بینم ‌یکسری آدم جمع شده‌اند که مدیران به آنها برنامه می‌دهند. از بیرون که نگاه می‌کنی، متوجه می‌شوی تصمیمات مستقل نیست.»