چه خبر؟

چه خبر؟

با معرفی ساترا و توافق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری
ساترا یاری‌رسان پلتفرم‌های کوچک می‌شود

ساترا با توافق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر را جهت بهره‌مندی از مشوق‌های پیش‌بینی شده، به‌عنوان شرکت خلاق معرفی کرد.
به گزارش روابط‌عمومی ساترا، سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، در راستای ایفای نقش تنظیم‌گری و ‌گسترش روزافزون صنعت صوت و تصویر، اقدامات متعددی در قالب بسته‌های سیاستی و تسهیلاتی برای حمایت و ایجاد جریان پایدار درآمدی در دست اجرا دارد. بر همین اساس و با توجه به اهمیت فراوان سامان‌بخشی و توسعه خدمات به ‌فعالان و ذی‌نفعان مرتبط با این حوزه، ساترا با توافق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، به‌عنوان یکی از مبادی (نهادهای) اصلی بررسی و معرفی شرکت‌های خلاق، برای بهره‌مندی از مشوق‌های پیش‌بینی شده‌است.
طبق این ویژگی‌ها، تاکنون بالغ بر 12 رسانه‌ فعال با بررسی و احراز شرایط و شاخص‌های اولیه توسط ساترا به‌ دبیرخانه زیست‌بوم خلاق مستقر در معاونت علمی فناوری معرفی شده‌اند و درحال حاضر 10 شرکت‌ در مرحله نهایی پذیرش قرار دارند و نشان خلاق را دریافت کرده‌اند. شرکت‌های خلاق، این امکان را دارند که از تسهیلات و مزایا (مشوق‌ها)ی در نظر گرفته شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بهره‌مند شوند.
در همین راستا، از جمله مهم‌ترین این مشوق‌ها می‌توان خدمات بیمه‌تکمیلی، تسهیلات ارزی تسهیلات خدمت نظام‌وظیفه، استقرار در پارک‌های علمی و فناوری، بهره‌مندی از خدمات فنی، مالکیت معنوی شامل ثبت اختراع و فناوری، ارائه خدمات مشاوره‌ای، حقوقی، عارضه‌یابی و توسعه‌‍‌ای، مشاوره طراحی صنعتی و قالب و مشاوره منابع انسانی را نام برد.
در مجموع و با توجه به رونق اقتصاد خلاق به‌عنوان رویکردی نوین در عرصه اقتصاد، صنعت و فرهنگ، ساترا در تلاش است با ایجاد پیوند و تعامل میان این حوزه‌ و صنعت صوت و تصویر فراگیر، یاری‎رسان پلتفرم‌های کوچک برای پشت‌سر گذاشتن سریع مراحل رشدشان باشد؛ از این‌رو ساترا آمادگی دارد درخواست رسانه‌های متقاضی را پس از دریافت در اسرع‌وقت با شاخص‌های درنظر گرفته شده بررسی و در صورت کسب شرایط لازم، به‌ دبیرخانه شرکت‌های خلاق مستقر در معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری معرفی کند.
زهرا چخماقی هنوز در آی‌سی‌یو بستری است
 زهرا چخماقی، گزارشگر صداوسیما که به کما رفته‌بود این روزها در آی‌سی‌یو تحت مراقبت است. به گزارش صبا، زهرا چخماقی خبرنگار و گزارشگر برنامه «۲۰:۳۰» شبکه دو که چندی پیش به کما رفته‌بود، همچنان در بیمارستان بستری است. این گزارشگر صداوسیما این روزها در آی‌سی‌یو بستری است و وضعیت جسمانی بهتری دارد و با سطح هوشیاری عادی به گفته پزشکان، به احتمال زیاد امروز۶ دی ماه به بخش عمومی بیمارستان منتقل می‌شود.
زهرا چخماقی از سال ۸۵ وارد باشگاه خبرنگاران جوان شد و پس از تجربه‌هایی چون خبرنگاری فرهنگی و خبرنگاری سیاسی به ویژه در سال ۸۸ کار اجرای خبر و دبیری خبر را هم در کنار انجام گزارش در حوزه‌های عموما فرهنگی دنبال کرد سپس سال ۹۴ وارد خبرگزاری صداوسیما (واحد مرکزی سابق) شد.
او از شامگاه پنجشنبه ۲۵ آذر در بیمارستان تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.