آباد مانند روستا

آباد مانند روستا

 12سال پیش چهره روستای باغ سنگان اولیای شهرستان تربت‌جام استان خراسان رضوی شکل دیگری داشت. آن زمان این روستا مسجد، درمانگاه، مدرسه و غسالخانه نداشت و حدود بیش از 1000نفر جمعیت این روستا برای انجام کارهای روزانه باید به بیرون از روستا می‌رفتند. با ورود حجت‌الاسلام قربانعلی حسین‌پور اما شرایط به شکل دیگری تغییر کرد. حسین‌پور به یاد دارد اهالی برای رسیدن به نیازهای اولیه‌شان دچار مشکلات زیادی می‌شدند. 
او خانم‌هایی را به یاد دارد که برای زایمان به خارج از روستا می‌رفتند و اگر یک کودک زخمی می‌شد و نیاز به درمان داشت باید برای درمان به روستاهای دیگر منتقل می‌شد. به همین دلیل تصمیم گرفت کاری برای اهالی روستا انجام دهد.  ابتدا خانه‌ای قدیمی را انتخاب کرد و از پزشکان خواست تا برای ویزیت، روزهایی از هفته را به روستای او 
مراجعه کنند. 
این روش خوبی بود اما حسین‌پور دوست داشت روستای محل خدمتش مانند بسیاری از روستاهای دیگر بهیاری و درمانگاه داشته باشد به همین دلیل با پیگیری‌های زیاد از مسؤولان درخواست کرد تا مقدمات رفع نیازهای اولیه درمانی اهالی روستا تأمین شود. احداث درمانگاه و بعد احداث داروخانه با پیگیری‌های این روحانی در روستا ساخته شد. 
حالا اهالی روستا دغدغه و نگرانی از رسیدن به پزشک ندارند و دردشان به بیماری ختم می‌شود، نه نبود امکانات پزشکی و درمانی که پیش از این به درد بیماری هم اضافه 
شده بود.
 کارهای عمرانی که این روحانی در روستا انجام داده، بی‌شمار است. حدود هفت سال قبل مسجد روستا ساخته شد. یک اتاقک کوچک تنها مکانی بود که اهالی می‌توانستند در آنجا عبادت کنند حالا اما روستا مسجد دارد. به جز این، مدرسه روستا هم فرسوده و غیرقابل استفاده بود. تلاش برای بازسازی مدرسه با همت این روحانی و با کمک خیرین و آموزش‌وپرورش استان انجام گرفت و حالا دانش‌آموزان این روستا یک مدرسه شش کلاسه دارند. 
ساخت غسالخانه در روستا، حسینیه و کتابخانه از کارهای عمرانی دیگری است که این روحانی در روستا به سرانجام رسانده است اما شاید یکی از کارهای مهم حسین‌پور، تعویض کل لوله‌های فرسوده آب شرب روستا و حفر چاه جدید برای اهالی روستا باشد.
 توجه این روحانی فقط معطوف به کارهای عمرانی نیست. او برای هر قشر، جنسیت و سنی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دارد. برای جوانان کلاس‌های ازدواج آسان تشکیل می‌دهد و برای بانوان روستا، کلاس قرآن برگزار می‌کند. 
برای دانش‌آموزان روستا کلاس‌های آموزشی دارد و برای همه اهالی کلاس‌های کمک‌های اولیه برگزار می‌کند. حسین‌پور به اشتغال‌زایی هم توجه دارد. تشکیل کلاس‌های خیاطی و اشتغال‌زایی با گیاهان دارویی باعث ایجاد شغل برای بانوان روستا شده است.