رهبری«در لباس سربازی»

رهبری«در لباس سربازی»

یکی از قالب‌های جذاب برای ساخت آثار، مستند است که انواع مختلفی دارد. گرچه به ظاهر ساخت مستند راحت است اما گاهی مستندسازان برای ساخت اثری، مدت‌های زیادی وقت و انرژی می‌گذارند حتی گاهی این مقطع زمانی به سال‌ها می‌رسد، زیرا مستندسازان علاقه‌مندند روی سوژه‌های متفاوتی دست بگذارند.

به همین دلیل مخاطبان هم شاهد مستندهای متنوعی از شبکه‌های سیما هستند. به اطلاع علاقه‌مندان به تماشای مستند می‌رسد که قرار‌است مستند «در لباس سربازی» از شبکه چهار پخش شود.
ممکن است این سؤال پیش بیاید که در لباس سربازی، چه مستندی است؟ باید برای علاقه‌مندان بگوییم این اثر روایتی ویژه از حضور رهبر انقلاب در جبهه‌ها از نخستین روزهای آغاز جنگ تحمیلی تا ترور ایشان در تیرماه 1360 است. این مستند در سه قسمت از امروز تا ششم خرداد هر روز ساعت ۱۴ پخش می‌شود.
در این مستند، برخی تصاویر، فیلم‌ها، اسناد و همچنین خاطرات شفاهی خودگفته آیت‌ا... خامنه‌ای از دوران دفاع مقدس برای نخستین بار منتشر شده است.
«مسؤولیت‌های نظامی آیت‌ا...خامنه‌ای در سال‌های اول انقلاب»، «ممانعت ایشان از فروش هواپیماهای نظامی توسط دولت موقت»، «ماجرای حضور ایشان در جبهه‌ها و تشکیل ستاد جنگ‌های نامنظم با همراهی شهید چمران»، «ماجرای آزادسازی سوسنگرد» و... از موضوعاتی هستند که «در لباس سربازی» به آنها می‌پردازد.