بدون تیتر

بدون تیتر

جواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهادکشاورزی: بر اساس مصوبه هیات دولت و بخشنامه بانک‌مرکزی متقاضیان می‌توانند با ارائه معرفی‌نامه به بانک کشاورزی از تسهیلات ویژه این بانک با کارمزد 10درصد، 12درصد و 15درصد استفاده کنند. مدت بازپرداخت این تسهیلات 9ماه است و برای حسن اجرای این طرح معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهادکشاورزی در دفتر بانک کشاورزی مستقر شده‌است. میزان اعتبار اجرای این طرح 20هزار میلیارد تومان است.
                                                                         ******
علی اکبر محرابیان وزیر نیرو: پاداش مشترکان صرفه‌جو از ابتدای خردادماه در قبض برق آنان لحاظ می‌شود. این پاداش‌ها از اول خرداد در سیستم دیسپاچینگ لحاظ شده و اعمال می‌شود و مشترکان می‌توانند به ازای هر کیلو وات ساعت کاهش مصرف ۵۰۰ تومان پاداش بگیرند. در زمستان گذشته با خاموشی روبه‌رو نشدیم و صنعت برق با تأمین سوخت از سوی وزارت نفت بدون هیچ مشکلی و به صورت پایدار برق را در زمستان گذشته برای همه بخش‌ها تأمین کرد، به گونه‌ای که صنعت فولاد بیشترین رشد را میان کشورهای جهان به خود اختصاص داد و این حاکی از تأمین پایدار برق است. با فرض رشد 4.5 تا 5درصدی اوج مصرف برق، این عدد در سال جاری با فرض شرط فعالیت نکردن به ۱۹هزار مگاوات ناترازی در سال جاری می‌رسید که معادل ۲۵درصد تولید برق کشور است.
                                                                         ******
داوود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی: برخی مشاغل کارتخوان خود را به یک مشاغلی که دارای معافیت مالیاتی هستند مثل مشاغل کشاورزی متصل کرده‌اند اما ما آنها را راستی‌آزمایی کرده و اگر تخلفات‌شان اثبات شود، مشمول جریمه خواهندشد. مطب‌های بسیاری از پزشکان می‌گویند دستگاه کارتخوان ندارند و بیمار را مکلف به کارت به کارت یا ارائه پول نقد می‌کنند اما امسال در قانون بودجه همه پزشکان مکلف شده‌اند حتما از دستگاه‌های کارتخوان استفاده کنند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و قانون، ضمانت اجرا برای آن تعریف کرده‌است.