بدون تیتر

بدون تیتر

بانک مرکزی، دستورالعمل اجرایی‌شدن تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ از محل منابع ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن را اعلام کرد. به استناد ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن مصوب ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی و مصوبات سوم تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ شورای پول و اعتبار و در راستای حمایت از مستأجران کم‌درآمد، دستورالعمل اجرایی تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن ابلاغ شد. متقاضیان مشمول این دستورالعمل از سوی وزارت راه‌و‌شهرسازی و بر‌اساس ضوابط موضوعه،در چارچوب سهمیه‌های تعیین‌شده از طریق سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
​​​​​​​
با قطع برق ۱۰ اداره و نهاد اداری پرمصرف در شهر تهران طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری، مجموع قطعی برق دستگاه‌های اجرایی به ۲۰۰ دستگاه رسید. پژوهشگاه صنعت نفت، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت ارتباطات سیار، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور، سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی فنی ایران، سازمان مشاوره فنی و مهندسی شهرداری تهران و ساختمان شماره ۲ وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از جمله ادارات پرمصرفی بودند که دیروز سه‌شنبه هفتم تیرماه ۱۴۰۱ مشمول قطع برق شدند.

 مهدی غضنفری، مدیرعامل صندوق توسعه ملی: ما دیگر نمی‌توانیم به ارز ۴۲۰۰تومانی برگردیم و بازپرداخت اقساط معوق باید با نرخ جدید ارز به صندوق واریز شود. ممکن است شرایط اقتصادی بعضی از بنگاه‌ها به‌گونه‌ای باشد که نتوانند به‌فوریت همه اقساط را پرداخت کنند ولی ما با آنها همکاری کرده‌ایم تا مهلت پرداخت داشته باشند البته ما سهام هم می‌پذیریم و حتی ممکن است بنگاه آنها را به‌عنوان تملک برداریم. آنها باید با نرخ جدید ارز، تسهیلات را برگردانند و بسیاری از فعالان اقتصادی هم پذیرفته‌اند که باید با قیمت جدید ارز، اقساط خود را بازپرداخت کنند.