شرکت‌های فولادی هنگام حمله سایبری محدودیت برق نداشتند

شرکت‌های فولادی هنگام حمله سایبری محدودیت برق نداشتند

مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق: یکشنبه هفته جاری در ساعات ابتدای صبح که حملات سایبری به شرکت‌های فولادی انجام شد، این شرکت‌ها هیچ محدودیتی در تامین برق نداشتند. این حملات سایبری در ساعت‌های حداقل بار و مصرف برق انجام شد و ما امکان تامین برق صنایع فولادی را داشتیم اما متاسفانه به‌دلیل حملات، زمینه وقفه در تولید این شرکت‌ها مهیا شد.
قطعا با رفع مشکلات به‌تدریج توانستیم برق قسمت عمده‌ای از این صنایع را مجددا تامین کنیم و پس از عادی‌شدن شرایط، امکان تامین برق شرکت‎‌های فولادی وجود دارد. شرکت‌های فولاد مبارکه و فولاد خوزستان روز یکشنبه مورد حمله سایبری قرار گرفتند اما به‌گفته مسؤولان این حوزه، بخش زیادی از این حمله ناکام بوده‌است. بررسی‌ها نشان می‌دهد فولاد مبارکه اصفهان که از تجهیزات پدافند غیر‌‌عامل قوی‌تری برخوردار است پایداری بیشتری نسبت به حمله سایبری داشته و اندک خسارتی که وارد شده مربوط به شرکت فولاد خوزستان است که به‌زودی وارد مدار می‌شود. 
از هموطنانی که با مصرف صحیح برق مقدمات پایداری شبکه برق را فراهم می‌کنند، تشکر می‌کنم و خوشبختانه شبکه برق پایدار است و از شرایط خوبی بهره می‌برد. تلاش ما این است که تامین برق پایدار برای همه مشترکان  انجام شود.