علی دایی: جایگاه اجتماعی‌ام را با هزار پست عوض نمی‌کنم

علی دایی: جایگاه اجتماعی‌ام را با هزار پست عوض نمی‌کنم

علی دایی روز گذشته و در اتفاقی دور از انتظار، در یک کنفرانس خبری حاضر شد و در مورد موضوعات مختلف فوتبال ایران صحبت کرد. بخش‌هایی از مهم‌ترین صحبت‌هایش به این ترتیب است:

سرمربی تیم‌ملی ما می‌گوید انگلیس را می‌بریم؛ همین مساله موجب می‌شود مردم جامعه فکر ‌کنند توانایی بردن انگلیس را داریم، در حالی که اینطور نیست. شما در نظر بگیرید ما از چه گروهی از مرحله مقدماتی جام‌جهانی بالا آمدیم و با چه تیم‌هایی مسابقه دادیم. خودمان را که نمی‌توانیم گول بزنیم. جام ملت‌های کشورهای عربی نشان داد ما در چه گروهی بودیم. 
ریاست فدراسیون فوتبال، جایگاه من نیست. من اگر می‌خواستم رئیس فدراسیون شوم، خیلی وقت پیش به‌عنوان وزیر ورزش انتخاب شده بودم. چند بار به من پیشنهاد شد، اما قبول نکردم و نمی‌کنم. جایگاه اجتماعی‌ام را بین مردم با هزاران پست و مقام‌ عوض نمی‌کنم. 
به ندرت اتفاق می‌افتد بازیکنی مثل سید‌جلال بیاید و بتواند ۲۰سال بازی کند. او جزو نوادر فوتبال ایران است که در فوتبال ما رشد کرد و به نظرم از نظر اخلاقی و فوتبالی جزو بهترین‌های ما بود. 
اگر در آلمان می‌ماندم با توجه به مالیاتی که پرداخت می‌کردم، الان حدود ۱۰هزار یورو بخاطر بازنشستگی پول می‌گرفتم ولی آیا در ورزش کشور ما چنین چیزهایی هست؟