نسخه Pdf

تسلا علیه کارگران سیاهپوست

تسلا علیه کارگران سیاهپوست

گروهی از کارمندان سیاهپوست تسلا علیه این شرکت شکایت و ادعا کرده‌اند که در کارخانه‌های این شرکت در کالیفرنیا مورد تبعیض نژادی قرار گرفته‌اند. تسلا با حداقل 10 شکایت به اتهام آزار‌جنسی یا نژادی روبه‌روست، ازجمله یکی از آنها که اخیرا توسط یکی از سهامداران تسلا ارائه شده است شرکت را به به‌وجودآوردن محیط کاری سمی متهم کرده و همچنین یکی از آژانس‌های حقوق مدنی هم تسلا را به همین دلیل متهم کرده است. به گزارش رویترز، طبق شکایتی که در دادگاه ایالتی کالیفرنیا ارائه شده است، 15 کارمند سابق و فعلی سیاهپوست این شرکت گفتند اظهارات توهین‌آمیز همکاران، مدیران و کارکنان منابع انسانی را به‌طور دائمی تحمل کرده‌اند. برخی از نظرات ذکرشده در دادخواست شامل کلمات مستهجن و کلماتی مانند بردگی و همچنین موارد جنسی است. جدای از اظهارنظرهای توهین‌آمیز، شاکیان همچنین ادعا کردند که اغلب مشاغل سختگیرانه‌تری در کارخانه‌ها به آنها اختصاص داده می‌شد یا برای ترفیع شغلی نادیده گرفته می‌شدند. به گزارش رویترز، ادعا می‌شود که اکثر آزار و اذیت‌ها در کارخانه تسلا فرمونت کالیفرنیا رخ داده است. این اولین باری نیست که این شرکت خودروساز به تبعیض نژادی متهم می‌شود. در اکتبر 2021، یک هیات منصفه فدرال در سانفرانسیسکو به تسلا دستور داد 137میلیون دلار به یک پیمانکار سیاهپوست سابق به دلیل ادعاهایی مبنی بر این‌که در محل کار مورد تبعیض نژادی قرار گرفته است، بدهد. مبلغ بعدا پس از اعتراض تسلا به اتهامات، به 15میلیون دلار کاهش یافت. در ماه فوریه، تسلا با شکایت تبعیض دیگری که توسط دپارتمان اشتغال منصفانه و مسکن کالیفرنیا تنظیم شد، مواجه گردید که ادعا می‌کرد این شرکت علیه کارگران رنگین‌پوست خود تبعیض قائل شده و آنها را به پایین‌ترین سطوح نیروی کار تفکیک کرده است. در اوایل این ماه، یکی از سهامداران تسلا شکایتی علیه این شرکت تنظیم کرد و ایلان ماسک و هیات‌مدیره تسلا را متهم کرد که با نادیده گرفتن شکایات کارگران و ایجاد یک محل کار سمی به آنها آسیب رسانده است.

به گزارش رویترز، طبق شکایتی که در دادگاه ایالتی کالیفرنیا ارائه شده است، 15کارمند سابق و فعلی سیاهپوست این شرکت گفتند اظهارات توهین‌آمیز همکاران، مدیران و کارکنان منابع انسانی را به‌طور دائمی تحمل کرده‌اند.
برخی از نظرات ذکرشده در دادخواست شامل کلمات مستهجن و کلماتی مانند بردگی و همچنین موارد جنسی است. جدای از اظهارنظرهای توهین‌آمیز، شاکیان همچنین ادعا کردند که اغلب مشاغل سختگیرانه‌تری در کارخانه‌ها به آنها اختصاص داده می‌شد یا برای ترفیع شغلی نادیده گرفته می‌شدند. به گزارش رویترز، ادعا می‌شود که اکثر آزار و اذیت‌ها در کارخانه تسلا فرمونت کالیفرنیا رخ داده است.
این اولین باری نیست که این شرکت خودروساز به تبعیض نژادی متهم می‌شود. در اکتبر 2021، یک هیات منصفه فدرال در سانفرانسیسکو به تسلا دستور داد 137میلیون دلار به یک پیمانکار سیاهپوست سابق به دلیل ادعاهایی مبنی بر این‌که در محل کار مورد تبعیض نژادی قرار گرفته است، بدهد. 
مبلغ بعدا پس از اعتراض تسلا به اتهامات، به 15میلیون دلار کاهش یافت. در ماه فوریه، تسلا با شکایت تبعیض دیگری که توسط دپارتمان اشتغال منصفانه و مسکن کالیفرنیا تنظیم شد، مواجه گردید که ادعا می‌کرد این شرکت علیه کارگران رنگین‌پوست خود تبعیض قائل شده و آنها را به پایین‌ترین سطوح نیروی کار تفکیک کرده است.
در اوایل این ماه، یکی از سهامداران تسلا شکایتی علیه این شرکت تنظیم کرد و ایلان ماسک و هیات‌مدیره تسلا را متهم کرد که با نادیده گرفتن شکایات کارگران و ایجاد یک محل کار سمی به آنها آسیب رسانده است.
ضمیمه نوجوانه