سبک سیت‌کام در ایران ناشناخته است

سبک سیت‌کام در ایران ناشناخته است

مجید رستگار، کارگردان سریال «وضعیت زرد» از چالش‌هایش در مسیر تولید این سریال گفت: ما کاری را شروع کردیم که چالش‌های مختلف را از سر گذراند.

پیاده کردن سبک سیت‌کام که یک سبک ناشناخته در ایران است و برخی آن را کار استودیو داخلی می‌دانند مانند کارهای مهران مدیری، خانه سبز و… اما سیت‌کام محض، طنزی است با دیالوگ‌های رفت و برگشتی که اگر دیالوگی را از دست دهی آن سکانس از دست رفته و متوجه‌اش نخواهی شد. ما فصل اول را با این چالش گذراندیم.
این مستندساز عنوان کرد: مهران رجبی تنها بازیگر چهره این مجموعه بود. قصد ما این بود افرادی را که در ذهن‌ها نقش داشتند و تمام این سال‌ها با آنها آشنا بودیم کنار گذاریم و بازیگران جدید خوب را بر عرصه آوریم. صدها بازیگر تئاتری برای تست می‌آمدند و باید بهترین‌های آنها انتخاب می‌شدند. در واقع جوانگرایی از ویژگی‌های این سریال است. مجید رستگار با صراحت درباره نقدها بیان کرد: نقدها در فصل‌های بعد این‌گونه بود که بیننده ایرانی یا می‌خواهد پای تلویزیون شام بخورد، استراحت کند یا طیف خاصی از جوانان پای کامپیوترشان می‌خواهند فیلم ببینند، برای همین باید به گونه‌ای ساخته می‌شد که مخاطبان بخش‌ها را از دست ندهند.