اندوه بی‌پایان در زاریا

اندوه بی‌پایان در زاریا

این روزها «زاریا» در کشور نیجریه در میان سکوت خبری وقیحانه‌ای که در رسانه‌های غربی حاکم است، غرق در اندوه و ماتم است. حامیان غربی، عربی و عبری تروریست‌های تکفیری، نقش مهمی در وقوع حوادث خونین سال‌های اخیر علیه شیعیان نیجریه داشته‌اند. در نتیجه فعالیت‌های زکزاکی، از دهه ۱۹۸۰ تا کنون میلیون‌ها نیجریه‌ای شیعه شده‌اند و این مسأله باعث حملات شدید گروه‌های وهابی به وی شده‌است. ارتباطات مستقیمی که میان دولت نیجریه و آل‌سعود وجود دارد در وقوع این حوادث تاثیری به سزا داشته‌ است.

شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر از عزاداران حسینی در شهر زاریا، بار دیگر مظلومیت شیعیان نیجریه را در میان سکوت خبری و رسانه‌ای غرب و مدعیان آزادی به تصویر کشید. دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام سال‌هاست در کشور نیجریه از برپایی آزادانه مناسک و مراسم عزای حسینی محروم بوده و احترام به شعائر مذهبی آنها، تبدیل به خط قرمز نهادهای امنیتی و نظامی این کشور شده‌است. بدون شک نمی‌توان نقش رژیم اشغالگر قدس و برخی بازیگران مرتجع حامی تروریسم تکفیری را در شکل‌گیری این روند ضد بشری نادیده انگاشت. آنچه بیش از هر مورد دیگری در قبال تحولات خونین زاریا خودنمایی می‌کند، به سکوت سازمان‌های بین‌المللی و رسانه‌های غربی مدعی حقوق بشر در قبال جنایات آشکار علیه شیعیان نیجریه بازمی‌گردد. به راستی چگونه صاحبان قدرت تبلیغاتی و رسانه‌ای در جهان، به راحتی از جان دادن مظلومانه انسان‌هایی که تنها اتهام آنها عزاداری بر مصیبت اهل‌بیت علیهم‌السلام و سردادن ندای «لبیک یا حسین(ع)» است، به راحتی می‌گذرند؟ آیا کتمان و سانسور هدفمند این جنایات، می تواند راهی برای جلوگیری از تبلور حقانیت، کرامت و عزت درمیان مسلمانان زاریا باشد؟ قطعا خیر.
سال 2014 میلادی نیز سرکوب خونین راهپیمایان روز قدس، آن هم با زبان روزه، در راستای مواجهه با اسلام ناب در نیجریه صورت گرفت. آل‌سعود و رژیم‌صهیونیستی هر دو به شدت نگران متبلور شدن حب اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در نیجریه و عواقب و تبعات پس از آن هستند. بدون شک نمی‌توان از سکوت سازمان ملل متحد در قبال فاجعه اخیر زاریا به سادگی گذشت. در جنایات به مراتب محدودتری که در غرب رخ داده‌است، شاهد ابراز همدردی و حمایت همه‌جانبه سازمان‌های به اصطلاح بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد با خانواده قربانیان بوده‌ایم. با این حال مدعیان حقوق بشر از کنار کشتار دسته‌جمعی اخیر در نیجریه که مصداق نوعی نسل کشی علیه شیعیان محسوب می‌شود، به سادگی گذشته‌اند. گویا اساسا اتفاقی در زاریا رخ نداده و نیجریه نیز جایی در نقشه جغرافیای جهان ندارد.تقسیم‌بندی ملت‌های جهان به شهروندان درجه اول و دوم و... و سیاست اعلام نشده ولی اعلامی سازمان ملل متحد و غرب در قبال ساکنان کره زمین محسوب می‌شود. این سیاست وقیحانه باید هر چه سریع تر به پایان برسد. بر این اساس از دید رسانه‌ها و سیاستمداران غربی و همچنین افرادی که در سازمان ملل متحد در مسند قدرت قرار گرفته‌اند، میان ساکنان زاریا و ساکنان اوکراین و دیگر کشورهای غربی از زمین تا آسمان فاصله وجود دارد. بدون شک این فاصله به زودی به همت طرفداران آزادی واقعی در جهان از بین خواهد رفت.

حنیف غفاری - دبیر گروه بین‌الملل