حمله به نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی

در نیویورک رخ داد

حمله به نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی

سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که به ساحت پیامبر اسلام(ص) اهانت کرده بود، هنگامی که قصد داشت در یک مرکز آموزش غیرانتفاعی به نام «چوتوکوآ» در نیویورک سخنرانی کند، مورد حمله واقع شد.

به گفته شاهدان عینی، مردی به سمت سلمان رشدی حمله‌ور شد و او را با مشت یا چاقو هدف قرار داد. پلیس ایالتی نیویورک در بیانیه‌ای تأیید کرده او احتمالا از ناحیه گردن هدف ضربه چاقو قرار گرفته‌است. نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی، بر اثر اصابت چاقو در ناحیه گردن زخمی و با بالگرد به بیمارستانی در نیویورک منتقل شد. هنوز مشخص نیست وی در چه وضعیتی قرار دارد.  33سال قبل، در ۱۴فوریه۱۹۸۹ میلادی شاهد صدور فتوای تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در خصوص ارتداد سلمان رشدی بودیم. سلمان رشدی که به دلیل انتقادات خاص از مارگارت تاچر، نخست وزیر وقت انگلیس از خود چهره‌ای روشنفکر ساخته بود، پس از نوشتن داستانی بلند به نام «بچه‌های نیمه شب»، توانست بزرگ‌ترین جایزه ادبی انگلیس را دریافت و جای خود را نزد برخی مخاطبان ادبی و داستانی در این کشور باز کند. سال۱۹۸۸، سلمان رشدی آخرین اثر وقیحانه  خود را تحت عنوان «آیات شیطانی» و با حمایت مالی هنگفت لابی‌های صهیونیستی منتشر کرد. اختصاص نیم‌میلیون دلار از سوی یک یهودی صهیونیست به سلمان رشدی، تنها بخشی از چنین حمایت هایی محسوب می‌شد. وی در این کتاب، وقیحانه‌ترین اهانت‌ها را متوجه ساحت مقدس پیامبر اکرم صلی‌ا... علیه و آله و سلم و خاندان مطهر ایشان ساخت. همچنین در این کتاب، صحابه بزرگواری مانند بلال حبشی و سلمان فارسی با بدترین و سخیف‌ترین اوصاف ممکن از سوی سلمان رشدی مورد خطاب قرار گرفتند. همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، لابی‌های صهیونیستی متعاقب انتشار این اثر شیطانی، حمایت‌های خود را از آن ادامه دادند و این کتاب با تبلیغاتی گسترده از سوی این محافل اسلام‌ستیز روبه‌رو شد.
سردمداران رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا، به رغم آگاهی نسبت به خشم و اعتراض مسلمانان در قبال اقدام سلمان رشدی، آن را اثری خوب خوانده و با انعقاد قراردادهای کلان در کشورهای اروپایی، آسیایی و دیگر کشورهای جهان، به ترجمه و توزیع گسترده آن پرداختند. به صورت همزمان، نهادهای امنیتی غرب نیز به محافظت از نویسنده اثر آیات شیطانی پرداختند تا به این ترتیب، هدفمند بودن اقدام غرب و رژیم‌صهیونیستی در  تقابل با دین مبین اسلام بر همگان مسجل شود. حتی مقامات آمریکایی یک گام فراتر نهاده و با دعوت از سلمان رشدی و همسرش به ایالات متحده، از وی خواستند در دفاع از این اثر بی‌شرمانه سخنرانی کند.
​​​​​​​اکنون سلمان رشدی به سزای عمل وقیحانه خویش رسیده‌است. اگر او به هلاکت برسد، این واجب عینی (اجرای حکم اعدام سلمان رشدی)عملیاتی شده و اگر زنده بماند، قطعا سایه هراس و مرگ هر روزه را بالای سر خویش احساس خواهد کرد.