افزایش فاصله داسیلوا و بولسانورو در نظرسنجی‌ها

افزایش فاصله داسیلوا و بولسانورو در نظرسنجی‌ها

طبق نتایج نظرسنجی جدید آیپک(IPEC)، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور پیشین برزیل که مدتی است از عرصه قدرت کنار رفته است، 12درصد در نظرسنجی‌های انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل از ژائیر بولسانورو، رئیس‌جمهور جنجالی برزیل در آستانه انتخابات ماه اکتبر جلوتر قرار گرفته است و در دور دوم انتخابات با اختلاف 16درصد پیروز خواهد شد.

نظرسنجی فوق نشان می‌دهد لولا در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار است برای دوم اکتبر برنامه‌ریزی شود (10مهر) از حمایت 44درصد از مردم برزیل برخوردار خواهد بود؛در حالی که تنها 32درصد از مردم این کشور از بولسانورو حمایت می‌کنند. بر اساس این گزارش، در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری که احتمالا در 30اکتبر برگزار می‌شود، اگر هیچ نامزدی 50درصد آراء به‌علاوه یک رأی معتبر را به دست نیاورد، لولا با 51درصد آراء پیروز خواهد شد و 35درصد آراء به بولسانورو تخصیص می‌آید که نمایانگر اختلاف 16درصدی است.
بر اساس این گزارش، پیشتازی لولا از 26درصد در ماه دسامبر به 18درصد در جولای سقوط کرد اما این رهبرچپگرا در صورتی‌که هر دو نفر وارد دور دوم انتخابات شوند، همچنان پیشتازی 20درصدی را در مقابل بولسونارو دارد.