نسخه Pdf

نوآور

نوآور

Xiaomi
شارژر از گوشی‌ ارزان هم حذف می‌شود؟ 
یکی از تفرقه‌انگیزترین روندها در صنعت گوشی‌های هوشمند، فشار برای حذف شارژرهای همراه است، زیرا شرکت‌هایی مانند اپل، سامسونگ و چند برند دیگر آداپتور را در تلفن‌های رده بالای خود کنار گذاشتند. اکنون، به نظر می‌رسد که خط ردمی نوت شیائومی هم همین روند را پیش گرفته است. صفحه محصول Redmi Note 11 SE در وبسایت هندی شیائومی و در فهرست محتویات، بسته آداپتور همراه را حذف کرده است. این در حالی است که صفحات محصول سایر دستگاه‌های ردمی نوت در  وبسایت هندی شیائومی، همگی یک شارژر درون جعبه را نشان می‌دهند. این اولین باری نیست که شیائومی شارژر همراه را از جعبه حذف می‌کند، زیرا سری Mi 11 سال گذشته در بسته‌بندی بدون آداپتور در چین عرضه شد با این حال، این گوشی در بسته‌بندی با شارژر نیز موجود بود و این دو بسته با قیمت یکسان به فروش می‌رسید. بنابراین امیدواریم شیائومی در صورت حذف شارژر این رویکرد را اتخاذ کند. این اولین‌بار نیست که یک برند بزرگ شارژر را از یک گوشی ارزان‌قیمت حذف می‌کند. ریلمی اوایل امسال شارژر داخل جعبه را از دستگاه Narzo خود حذف کرد در حالی که سامسونگ در حال حذف آداپتور همراه از سری Galaxy A خود بود.

IOT
اینترنت ماهواره‌ای ایرانی 
حسن سالاریه، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران در گفت‌وگو با فارس به اقدامات صورت گرفته برای اینترنت ماهواره‌ای اشاره کرد و گفت: بخش رگولاتوری این حوزه برعهده ما نیست و تنها به بحث زیرساخت اینترنت فضایی ورود می‌کنیم. منظور از بخش زیرساخت نیز ساخت ماهواره‌های اینترنت است که در برنامه ما به صورت منظومه در حال پیگیری است. او تاکید کرد در برنامه 10ساله فضایی، مسیر کاملا مشخصی درباره منظومه ماهواره‌های اینترنت دیده شده است: «این برنامه در حال حاضر در فاز امکان‌سنجی است و پس از تکمیل این فاز، ماهواره‌های منظومه حداقلی narrow band یا به اصطلاح IOT(اینترنت اشیاء) داریم و پس از آن سراغ broadband و اینترنت می‌رویم.» دو سال پیش مرکز ملی فضای مجازی با انتشار بیانیه‌ای بر ضرورت بومی‌سازی و راه‌اندازی منظومه‌های ماهواره‌ای در کشور تاکید کرده و گفته بود از این موضوع حمایت می‌کند: «مرکز ملی فضای مجازی هم راستا با اهداف سند جامع توسعه هوافضای کشور و به منظور بهره‌برداری از همه ظرفیت‌های زیرساختی کشور، از توسعه صنعت فضایی کشور و نقش‌آفرینی فعالانه آن در تکمیل شبکه ملی اطلاعات برای کاهش شکاف دیجیتال و ارائه خدمات متنوع فضاپایه به جامعه پشتیبانی و حمایت می‌کند.»

Xperia
سونی اکسپریا پنج، به بازار ‌می‌آید؟
یک گزارش ادعا کرده است که سونی اکسپریا۵ مارک۴ در Geekbench ظاهر شده است که به نوبه خود برخی از مشخصات گوشی هوشمند پرچمدار جمع و جور را فاش کرده است. با این حال، قبل از حرکت به این موارد، ذکر چند نکته مهم است. اولا، به نظر می‌رسد که این رکورد دیگر در دسترس نباشد. ثانیا، اسکرین‌شات ارائه شده تنها یک نمای واحد را گزارش می‌دهد. ثالثا، رکوردهای Geekbench به‌راحتی قابل اصلاح یا جعل هستند. بنابراین، با توجه به اطلاعات زیر، کمی احتیاط لازم است. براساس این گزارش، اسم رمز Sony XQ-CQ62 مربوط به سونی اکسپریا۵ مارک۴ است که منطقی است زیرا قسمت XQ-CQ در گذشته با محدوده Xperia 5 مرتبط بوده است. نمرات و سرعت‌های هسته ثبت‌شده برای ورود یک پردازنده محتمل را نشان می‌دهد: Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1. امیدهایی برای استفاده از نسخه پلاس در این مدل وجود داشت اما آنها خوشبینانه بودند. علاوه بر این، مقدار 6.91گیگابایت رم را نشان می‌دهد که در مجموع 8گیگابایت حافظه را نشان می‌دهد که همان مقدار حافظه قبلی است. اگر رکورد واقعی باشد، پس می‌تواند برای برخی طرفدارانی که ممکن است به قدرت بیشتری در گوشی هوشمند 6اینچی «کامپکت» خود امیدوار باشند، ناامیدکننده باشد. 

Physical Buttons
استفاده از دکمه‌های آسان‌تر از صفحه‌نمایش‌ها
امروزه برخی دوست دارند از این‌که دکمه‌های فیزیکی عالی هستند و صفحه نمایش‌های لمسی خوب نیستند حرف بزنند اما چه شواهدی برای اثبات این موضوع وجود دارد؟ خب نشریه‌ای سوئدی به‌تازگی آزمایشی را انجام داده است که درستی این حرف را ثابت می‌کند. این نشریه سوئدی 11وسیله نقلیه مدرن با صفحه نمایش اطلاعات حساس به لمس را در برابر ولوو V70 از سال 2005 آزمایش کرد تا ببیند کدام‌یک از آنها راحت‌تر است و برای فهمیدن این موضوع، از رانندگان هر وسیله نقلیه خواست تا تعدادی کار ساده را انجام دهند. از رانندگان خواسته شد تا صندلی گرم شونده را فعال کنند، دمای کابین را دو درجه افزایش دهند و یخ‌سازها را روشن کنند. رادیو را روشن کنند و آن را به یک ایستگاه خاص تنظیم کنند. در ولوو V70، راننده فقط 10ثانیه طول کشید تا تمام وظایف را انجام دهد. با سرعت 110‌کیلومتر در ساعت راننده توانست همه اینها را در 300متر انجام دهد. اما در بدترین عملکرد راننده MG Marvel R، 44.9 ثانیه طول کشید تا تمام وظایف را انجام دهد. در آن زمان، وسیله نقلیه 1.3کیلومتر را طی کرده بود.
ضمیمه کلیک
تیتر خبرها