۴نیروگاه زیست‌توده در حال ساخت است

رئیس ساتبا:

۴نیروگاه زیست‌توده در حال ساخت است

محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: ۵ نیروگاه زیست‌توده در کشور فعال است و ۴نیروگاه نیز درحال ساخت است. برای اقتصادی کردن این نوع نیروگاه ها و توسعه آنها قیمت انرژی باید اصلاح شود. با توجه به محدودیت منابع مالی وزارت نیرو و شرایط فعلی این امر امکان پذیر نیست. معاون وزیر نیرو با اشاره به تولید ۵۰ تا۶۰هزارتن زباله در کشور گفت: حمایت از نیروگاه‌های زیست توده می‌تواند گام مهمی در ساماندهی وضعیت زباله باشد.

کمانی شهرداری‌ها، سازمان حفاظت از محیط‌زیست و وزارت نیرو را سه نهادی دانست که باید برای توسعه نیروگاه های زیست توده اقدام کنند.
وی از آمادگی وزارت نیرو برای احداث نیروگاه های زیست توده مطابق با وظیفه خود خبر داد و تصریح کرد: شهرداری‌ها و سازمان حفاظت از محیط زیست هم باید در این باره به وظایف خود عمل کنند. در جلسه هایی که برگزار شده با سایر نهادها مقرر شده هر نهاد سهم خود در توسعه این نوع نیروگاه‌ها را پرداخت کند تا شاهد به نتیجه رسیدن وضعیت نیروگاه‌های زیست توده باشیم. معاون وزیر نیرو، نیروگاه‌های تجدیدپذیر را شامل خورشیدی، بادی، زیست‌توده‌، زمین‌گرمایی و سایر دانست و افزود: باید بتوانیم از این ظرفیت ها به خوبی استفاده کنیم.