پاسخ منفی مورینیو به مربیگری پرتغال

پاسخ منفی مورینیو به مربیگری پرتغال

 تیم‌ملی پرتغال پس از پایان جام‌جهانی 2022 قطر و حذف در مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها به همکاری با فرناندو سانتوس پایان داد.

از آنجا که مدیران فوتبال این کشور در فکر سرمربی جدید برای این تیم هستند، از همان ابتدا بسیاری از رسانه‌ها اعلام کردند مورینیو گزینه اصلی قبول هدایت این تیم است. اما اسکای اسپورت ایتالیا گزارش داد که مورینیو تمایلی به قبول این پیشنهاد ندارد. او از این‌که فدراسیون فوتبال پرتغال وی را برای جانشینی سانتوس در نظر دارد، احساس غرور می‌کند، اما اعتقاد دارد هنوز زود است در رده ملی به مربیگری بپردازد.

بازگشت رانیری به نیمکت در 71سالگی
کلودیو رانیری با امضای قراردادی دو سال و نیمه قرار است از این به بعد روی نیمکت تیم کالیاری در سریB  ایتالیا بنشیند. او پیش از این نیز سه سال هدایت این تیم را برعهده داشت و آنها را از دسته سوم فوتبال ایتالیا به سریA در سال 1990 رساند تا یکی از مربیان موفق این باشگاه به حساب بیاید. در کارنامه رانیری هدایت باشگاه‌های ایتالیایی ناپولی، فیورنتینا، پارما، یوونتوس و رم، باشگاه‌های اسپانیایی والنسیا و اتلتیکو مادرید، باشگاه‌های موناکو و نانت در فرانسه و نیز چلسی، لسترسیتی و فولام در انگلیس دیده می‌شود.