5سال زندان، فرجام سرقت سگ و زورگیری

5سال زندان، فرجام سرقت سگ و زورگیری

دو سارق زورگیر که سگ دختر جوان را در پارک با تهدید چاقو سرقت کرده بودند، به پنج سال زندان محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده با شکایت دختر جوانی درباره سرقت سگ گران‌قیمتش آغاز شد. او در شکایت خود گفت: «چهار سال قبل سگ نژادداری را خریدم. امروز او را به پارک برده بودم که دو پسر جوان به سمتم حمله و با تهدید چاقو سگم را سرقت کردند. خواستم دربرابرشان مقاومت کنم که مرا کتک زدند.»
پس از این شکایت، ماموران به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف پارک پرداخته و از این طریق توانستند هویت یکی از دزدان به نام نوید را شناسایی کنند. نوید، از مجرمان سابقه‌دار بود. پسر جوان و همدستش دستگیر شدند و در تحقیقات به چندین فقره سرقت به عنف اعتراف کردند. با تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد که در این جلسه شکات از متهمان شکایت کردند. دختر جوان در جلسه دادگاه گفت: «بعد از این سرقت دچار وحشت شده و جرات نمی‌کنم از خانه بیرون بروم.»
متهمان هم به دفاع از خود پرداختند و گفتند برای تهیه پول خرید موادمخدر، زورگیری و برای ترساندن قربانیان از چاقو استفاده می‌کردند.
قضات دادگاه پس از رسیدگی به این پرونده سارقان را به پنج سال حبس محکوم کردند که حکم مجازات‌شان در دیوان عالی کشور تایید شد.

قصاص، عاقبت جنایت خیابانی مرد کاشیکار
مرد کاشیکار که به دلیل تصادف و دعوای خیابانی مرتکب قتل شده بود، با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، در این پرونده پسر جوان متهم است سیزدهم آبان سال گذشته در خیابان بنی‌هاشم تهران مرتکب قتل مرد جوانی به نام جلال شد. 
برادر جلال که شاهد درگیری بود در تحقیقات گفت: مقابل مغازه بودم که راننده پرایدی را دیدم که هنگام پارک خودرو، با موتوری تصادف کرد. به راننده اعتراض کردم اما او و دو پسری که همراهش بودند به من حمله کردند. برادرم برای کمک به من از مغازه بیرون آمد که راننده پراید با میله آهنی به سرش ضربه زد.»
متهم به نام ساسان پس از دو ماه دستگیر شد و به این درگیری اعتراف کرد. ساسان برادرش و دوستش چندی قبل در دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفتند. در این جلسه اولیای دم مقتول برای قاتل پسرشان درخواست قصاص کردند. سپس ساسان در جایگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: من و برادرم کاشیکار هسستیم و آن روز به خیابان بنی‌هاشم رفتیم تا کاشی بخریم. هنگام پارک خودرو ناخواسته با موتوری برخورد کردیم که برادر مقتول به من اعتراض کرد. دعوای‌مان شد و از صندوق عقب میله‌ای که برای کارم بود را بیرون آوردم و به جلال ضربه زدم. فکر نمی‌کردم این ضربه کشنده باشد. باور کنید جلال را نمی‌شناختم و قصدی برای کشتن نداشتم.»
دو متهم دیگر هم در دفاع از خود گفتند؛ در درگیری شرکت نداشته و فقط قصد وساطت داشتند. 
قضات در پایان وارد شور شده و ساسان را به اتهام قتل به قصاص و دو متهم دیگر را به اتهام شرکت در نزاع منجر به قتل به زندان محکوم کردند.