اقدام سازمان همکاری اسلامی در پی هتک‌حرمت مسجدالاقصی

اقدام سازمان همکاری اسلامی در پی هتک‌حرمت مسجدالاقصی

وزیرخارجه با اشاره به رایزنی تلفنی‌اش با وزرای خارجه پاکستان، کویت و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پی هتک‌حرمت مسجدالاقصی و اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی عنوان کرد: ضرورت اقدام موثر سازمان همکاری اسلامی، جوامع و دولت‌های مسلمان مورد تاکید همه ماست.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دیروز(جمعه) در گزارشی توییتری به رایزنی و تبادل‌نظر تلفنی با وزرای خارجه پاکستان، کویت و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت وزیر صهیونیست به مسجدالاقصی و اهانت نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی اشاره کرد و در این باره نوشت: با وزرای خارجه پاکستان، کویت و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی رایزنی تلفنی داشتم. پیگیری مناسبات دو و چندجانبه در دستورکار بود. 
وزیر خارجه افزود: بر محکومیت هتک حرمت صهیونیستی مسجدالاقصی و توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی تأکید کردیم. ضرورت اقدام موثر OIC(سازمان همکاری اسلامی)، جوامع و دولت‌های مسلمان مورد تاکید همه ماست.
وزیر خارجه همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی ضمن تقدیر از مواضع دبیرکل در محکومیت فوری تعرض و هتک حرمت صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی، تاکید کرد: تبعات این اقدام برای رژیم جعلی اسرائیل سنگین خواهد بود.