پیش‌بینی نشریه انگلیسی درباره انتفاضه جدید

پیش‌بینی نشریه انگلیسی درباره انتفاضه جدید

به دنبال روی کار آمدن کابینه جدید نتانیاهو که از آن به‌عنوان افراطی‌ترین کابینه رژیم غاصب صهیونیستی یاد می‌شود و همچنین حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی، یک نشریه انگلیسی پیش‌بینی کرد انتفاضه جدیدی در راه باشد.

نشریه انگلیسی ساندی تایمز، در گزارشی از وضعیت این روزهای فلسطین اشغالی نوشت که همه چیز برای شعله‌ور‌شدن انتفاضه سوم مهیاست؛ کابینه‌ای که تندروترین وزرا را در خود جای داده و جوانان فلسطینی که چیزی برای از دست دادن ندارند.
در گزارش این نشریه آمده است: رهبران و وزرای راستگرای کابینه جدید رژیم اشغالگر قدس برای به زبان آوردن جملات و مواضع آتشین به رقابت می‌پردازند. نویسنده در ادامه به جنایت روز پنجشنبه هفته گذشته در اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری اشاره کرد که در آن ۹ فلسطینی از جمله یک‌پیرزن به شهادت رسیده و ۲۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند. او نوشت که سپس یک جوان فلسطینی ۲۱‌ساله به نام «خیری علقم» از ساکنان قدس شرقی به سوی صهیونیست‌ها شلیک کرده و هشت نفر از آنها را کشته است.
به نوشته گزارشگر ساندی تایمز، مشخص شده که خیری‌علقم این عملیات را با تصمیم شخصی خود انجام داده و کسی نمی‌داند که عضو کدام یک از گروه‌های فلسطینی بوده است. همچنین مشخص نیست که آیا در پی انتقام حادثه جنین دست به این کار زده یا انگیزه دیگری داشته است.
این نشریه در ادامه نوشت: «ادامه خشونت و کشتار، باعث تنش پیاپی و سلسله‌وار و موجب می‌شود تا پیش‌بینی این‌که حادثه بعدی در چه مکان و زمانی رخ خواهد داد، دشوار شود».
به نوشته ساندی تایمز، تنش اخیر ۹ ماه است که ادامه دارد و هیچ نشانه‌ای مبنی بر فروکش کردن آن وجود ندارد و به‌دلیل وجود عواملی که این تنش‌ها را تغذیه می‌کنند، هیچ بعید نیست که به انتفاضه سوم کشیده شود. در شرایطی که نتانیاهو با وضعیت امنیتی خطرناکی روبه‌روست و اطراف او را تندروهایی گرفته‌اند که خواستار واکنش سخت هستند اما او نیز می‌داند که این وضعیت راه‌حل سریعی ندارد، مگر این‌که بخواهد ارتش رژیم صهیونیستی را به شهرهای فلسطینی اعزام کند که به معنای کشتار بیشتر است.