دعوت میزبان محفل برای تماشای قرآنی‌ها

دعوت میزبان محفل برای تماشای قرآنی‌ها

حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در ویدئویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد این مسابقه قرآنی را تماشا کنند. در سطح کشور مسابقات زیادی برای کسانی که همنشین و مأنوس با قرآن هستند، برگزار می‌شود. در تلویزیون مسابقه قرآنی که فضای جذاب و اختصاص به حافظان قرآن داشته باشد، نداریم.

برنامه مسابقه قرآنی‌ها کاری از شبکه قرآن و معارف و مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در ۲۵ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای تولید شده است. از ویژگی‌های مهم برنامه می‌توان به مجری و تیم سردبیری اشاره کرد. اتاق فکر از نویسنده تا تیم سردبیری از حافظان قرآن کریم بودند. در واقع حافظان قرآن در تمام ارکان تولید مسابقه قرآنی‌ها نقش داشتند.   طبیعتا ماجرای «محفل» با مسابقه قرآنی‌ها متفاوت است. محفل، روایت فعالان و قاریان قرآنی است اما در مسابقه قرآنی‌ها، دو گروه چهار نفره مقابل هم قرار می‌گیرند که قدرت حافظه و میزان حفظ قرآن را با سؤالات طراحی شده به چالش می‌کشند. درنهایت یک گروه برنده می‌شود و کمک هزینه مشهد به گروه برگزیده اهدا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برنامه مسابقه قرآنی‌ها را روز‌های‌فرد ساعت ۲۲و۱۵ دقیقه از قاب شبکه قرآن و معارف اسلامی به تماشا بنشینند. 

«پژمان» در راه آی فیلم
با اتمام سریال پایتخت، سریال طنز «پژمان» به کارگردانی سروش صحت جایگزین آن خواهد شد. این سریال در سال 1391 ساخته شده و نخستین تجربه بازیگری پژمان جمشیدی محسوب می‌شود. جمشیدی در این سریال نقش خودش که یک فوتبالیست است را بازی کرد و مورد توجه قرار گرفت و مسیر زندگی‌‌اش بعد از این سریال عوض شد.طبق شنیده‌ها قرار است سریال ‌پژمان‌ از پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت هر شب ساعت ۲۱ پخش و در ساعات ۵ بامداد و ۱۳ روز بعد بازپخش ‌شود. در خلاصه داستان این سریال آمده است: در این سریال، پژمان جمشیدی، از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال ایران، در نقش خود به‌عنوان ستاره سابق پرسپولیس ایفای نقش می‌کند. او نقش فوتبالیستی را دارد که برای چهارمین فصل متوالی و با وجود تلاش فراوان، موفق به پیدا کردن تیمی برای خود نمی‌شود‌؛ ولی با وجود این همچنان در حال و هوای شهرت و محبوبیتش به سر می‌برد. او به همراه مدیر برنامه‌اش‌(سام درخشانی) به دنبال تیم می‌گردد و در این مسیر اتفاقات جالبی برای او و مدیر برنامه‌اش رخ می‌دهد. 

ردپای آبی
مریم فلاح:
در هر قسمت از این مجموعه برنامه، سگی به نام «آبی» برای یافتن پاسخ معمای مورد نظرش سرنخ‌هایی از خود بر جای می‌گذاشت تا مجری برنامه (استیو برنز) با کمک دوستان کارتونی خود از کنار هم قرار دادن شواهد، معمای مورد نظر را کشف رمز کند. البته در این مسیر بینندگان خردسال برنامه هم به او کمک می‌کردند (هرچند فقط صدای‌شان شنیده می‌شد و تصویری از بچه‌ها نداشتیم). نشانه سرنخ‌های آبی هم ردپایش بود که معمولا در جای‌جای خانه استیو دیده می‌شد و این بهانه‌ای می‌شد تا سراسر خانه محل ماجراجویی مجری و بچه‌ها شود. به این ترتیب بچه‌ها هم همراه با مجری فکر می‌کردند و در نهایت به کمک استیو یاد می‌گرفتند چگونه نتیجه‌گیری کنند. صرف‌نظر از آموزش، توجه به مسائل علت و معلولی و شیوه درست فکر کردن، یادداشت‌برداری لحظه‌به‌لحظه مجری از درک و دریافت بچه‌ها و شخصیت‌های کارتونی، ذهن بچه‌ها را برای رسیدن به جواب درست قاعده‌مند می‌کرد. در آخر هم استیو روی صندلی نتیجه‌گیری می‌نشست و از کنار هم قرار دادن یافته‌ها پاسخ درست را اعلام می‌کرد.