نزدیک‌تر به جام

تیم ملی فوتسال با عبور از قرقیز، حریف ازبک شد

نزدیک‌تر به جام

قرقیزستان را بردیم مثل همیشه. این بار هم برتری‌مان مقابل این حریف قاطع بود و با نتیجه شش بر یک، رسیدیم به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا. حالا همه چیز مهیاست برای رسیدن به فینال و کسب سیزدهمین جام قهرمانی؛ جامی که سال گذشته به ژاپن رفت و در پنج دوره اخیر سه بار بر فراز دستان ژاپنی‌ها به پرواز در‌آمد. حالا بیش از هر زمان دیگر به تیم ملی فوتسال ایران چشمک می‌زند و شاگردان وحید شمسایی فقط دو برد تا فتح آن فاصله دارند.

بهروز عظیمی، سالار آقاپور، سعید احمدعباسی، مهدی کریمی‌(دوگل) و علی اصغر حسن‌‌زاده زننده شش گل تیم ملی فوتسال در مصاف با قرقیزستان بودند. به این ترتیب سعید احمد عباسی هم هفت گله شد تا در آستانه کسب عنوان آقای گلی بازی‌ها قرار بگیرد.تیم ملی فوتسال روز جمعه هفتم اردیبهشت ساعت ۱۷و۳۰ دقیقه به وقت تهران برای حضور در فینال به مصاف ازبکستان می‌رود. دیگر بازی نیمه‌نهایی نیز میان دو تیم تایلند و تاجکستان برگزار می‌شود. 
   
نهمین صعود به جام جهانی
برد دیروز تیم ملی فوتسال مقابل قرقیزستان، سهمیه حضور در جام جهانی‌ 2024 را برای شاگردان وحید شمسایی قطعی کرد. جام جهانی‌ 2024 فوتسال از 24 شهریور در ازبکستان برگزارمی‌شود وچهار‌تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا در کنار ازبکستان و 19 تیم دیگر، 24 تیم این رقابت‌ها را تشکیل می‌دهند. این نهمین صعود تیم ملی فوتسال ایران به جام جهانی‌ محسوب می‌شود. در واقع تیم ملی فوتسال جز اولین دوره جام جهانی‌ 1989، در سایر دوره‌ها همواره به‌عنوان یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی‌ حضور داشته و این روند، امسال نیز در جام جهانی‌ 2024 ازبکستان تداوم خواهد داشت. 

شمسایی پس از صعود به جام جهانی‌ فوتسال: به اولین هدف‌مان رسیدیم
سرمربی تیم ملی فوتسال می‌گوید به اولین هدف‌شان یعنی صعود به جام جهانی،‌ رسیدند. وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران بعد از پیروزی شش بر یک ایران مقابل قرقیزستان در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا گفت: قبل از هر چیز به مردم و بازیکنانم تبریک می‌گویم. ما به اولین هدف‌مان که صعود به جام جهانی‌ بود، دست پیدا کردیم. شمسایی با انتقاد از کف‌پوش سالن گفت: ما و ویتنام تنها تیم‌هایی بودیم که در این زمین بازی نکردیم و دیروز بعد از پیگیری بسیار موفق شدیم یک جلسه تمرین اینجا داشته باشیم. توپ و کفش بازیکن روی این زمین ‌گیر می‌کند و نیمه اول طول کشید تا بازیکنان ما با این شرایط عادت کنند. این کف‌پوش با کف‌پوش استادیوم این دور خیلی متفاوت است. وی افزود: ما در نیمه اول با توجه به شرایط، هدف‌مان کنترل بازی بود و در نیمه دوم از بازیکنان خواستم که کار را تمام کنند و خوشحالم که بهترین نحو ممکن مأموریت‌شان را انجام دادند. او در پاسخ به این سؤال که کدام یک از تیم‌ها کیفیت خوبی از خودشان نشان داده‌اند، گفت: من برخلاف برخی از دوستان معتقدم که حذف ژاپن شگفتی مسابقات نیست؛ چیزی که من را تحت تأثیر قرار داد رشد خیلی خوب همه تیم‌ها به‌ویژه افغانستان و تاجیکستان بود. من به‌عنوان بازیکن و مربی در آسیا کار کرده‌ام و می‌بینم هر سال تیم‌ها دارند پیشرفت خوبی از خودشان نشان می‌دهند و سطح تیم‌ها دارد به هم نزدیک می‌شود. 

رضا پورعالی - گروه ورزش