کم‌کاری برخی ارگان‌ها در حمایت از فرزندآوری

کم‌کاری برخی ارگان‌ها در حمایت از فرزندآوری

چندسالی است که سیاست تشویق به فرزندآوری در دستور کار دولت قرار گرفته و امتیازهای متفاوتی برای خانواده‌ها در نظر گرفته می‌شود اما گویا برخی ارگان‌های دولتی در اجرای این سیاست کوتاهی می‌کنند.

شهروند ــ خبرنگاری در همین‌باره پیامی برای ما ارسال کرده و نوشته: «با توجه به فرمایشات صریح رهبری در بحث فرزندآوری، بیمه نیروهای مسلح پوشش خود را از بعضی بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان مردم واقع در محله کرمان، خیابان پیروزی قطع کرده یا تعرفه‌های بیمه‌ای خود را در امر زایمان کم کرده که جای تامل و بررسی دارد.»

چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی‌شود؟
سالانه دولت به سربازانی که در طول دوره خدمت خود جزو سربازان ماهر شناخته شده‌اند، وامی تحت عنوان «وام سرباز ماهر» اعطا می‌کند که مبلغ آن در سال جاری به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است. وام اشتغال‌زایی سربازی ۱۴۰۳، برای اشتغال‌زایی و ایجاد کسب‌وکار به سربازان واجد شرایط ارائه می‌شود. شهروند ــ خبرنگار ما مدعی است این وام و وام ازدواج در حال حاضر پرداخت نمی‌شود و درخواست پیگیری و پرداخت این دو وام را دارد.در بخشی از این پیام آمده است: «لطفا دو مورد را از مسئولان مربوطه پیگیری بفرمایید: وام ازدواج پس از تصویب افزایش مقدار برای سال ۱۴۰۳ پرداخت نمی‌شود و بسیاری از جوانان برای ادامه زندگی و مخارج نیازمند آن هستند. مورد دوم وام مربوط به سرباز ماهر است که پس از دو سال گذشته که به سربازان برای ایجاد شغل تعلق می‌گرفت، دیگر پرداخت نمی‌شود.»

مریوان؛ قلمرو حکمرانی وانتی‌ها
مریوان در استان کردستان و غرب ایران یکی از شهرستان‌های مرزی با عراق به‌شمار می‌رود. براساس شواهد سال‌هاست که به علت رعایت‌نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی وانت‌های میوه‌فروش، در بسیاری از ساعات در خیابان‌های اصلی مریوان شاهد ترافیک سنگینی هستیم. شهرداری و نیروهای رفع سد معبر بارها اقدام به اعلام اخطار و جمع‌آوری این وانت‌ها کرده‌اند اما باز هم این وانتی‌ها به خیابان‌های شهر بازگشته‌اند. حالا شهروند ــ خبرنگار ما از وزیر کشور درخواست کرده راه‌حلی برای این معضل تدبیر کند و نوشته: «چندین سال است خیابان‌های شهر را وانتی‌هایی تسخیر کرده‌اند که به‌راحتی در وسط خیابان، نه در کنار خیابان، پارک کرده و هندوانه و سیب‌زمینی و خیار می‌فروشند. میز بساط را در وسط خیابان گذاشته و چای می‌نوشند و تنها مسیر آزاد تردد، فقط یک لاین است که آن هم با منت و اکراه، برای عبور خودرو‌ها باز گذاشته‌اند. به‌عنوان شهروند، حق خودم می‌دانم که از جناب وزیر کشور درخواست کنم این موضوع را پیگیری کنند و شهر زیبای مریوان را از دست این اشغالگران پس بگیرند.»