معرفی اعضای یك شورای جدید در سینما

معرفی اعضای یك شورای جدید در سینما

اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی «مركز گسترش سینمای مستند و تجربی» معرفی شدند.
آن‌طور كه ایسنا گزارش داده، طبق گزارش رسیده در جلسه‌ای كه عصر یكشنبه (‌19 خرداد) با حضور سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد (مدیرعامل)، مرتضی رزاق‌كریمی (قائم‌مقام)، شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی) و محمدرضا بهشتی (مدیر امور مجامع و جشنواره‌ها) برگزار شد، طباطبایی‌نژاد طی حكمی بهرام توكلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی را به عنوان اعضای شورای فیلم‌های سینمایی تجربی این «مركز» منصوب و معرفی كرد.
به این ترتیب، شورای فیلم‌های سینمایی تجربی «مركز گسترش سینمای مستند و تجربی» با حضور سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، مرتضی رزاق‌كریمی، بهرام توكلی، بهنام بهزادی و نیما جاویدی، نسبت به بررسی و تصویب فیلمنامه‌های سینمایی تجربی ارائه شده به این «مركز» جهت مشاركت در تولید اقدام خواهند كرد. دبیر شورا هم محمدرضا بهشتی است.
فرآیند بررسی و تولید آثار سینمایی تجربی در این مركز نیز با ارائه درخواست تهیه‌كننده به همراه پروانه ساخت از معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، طرح 7 تا 10صفحه‌ای به همراه سیناپس و نسخه كامل فیلمنامه و نمونه كار برای متقاضیان فیلم‌اول سینمایی امكان‌پذیر خواهد بود.
بهرام توكلی از سال 1379 حرفه كارگردانی سینما را آغاز كرده و تاكنون ده فیلم سینمایی با عناوین عقل سرخ، پابرهنه در بهشت، پرسه در مه، اینجا بدون من، آسمان زرد كم‌عمق، بیگانه، من دیه‌گو مارادونا هستم، نزدیك‌تر، تنگه ابوقریب و غلامرضا تختی را كارگردانی كرده كه افتخارات زیادی برای این سینماگر نوگرای كشور به ارمغان آورده است.
بهنام بهزادی نیز ضمن كارگردانی فیلم‌های سینمایی تنها دو بار زندگی می‌كنیم، قاعده تصادف، وارونگی و من می‌ترسم، حضور موفقی در عرصه سینمای هنری و تجربی ایران و جشنواره‌های معتبر داخلی و جهانی داشته است؛ از جمله حضور در بخش رسمی «نوعی نگاه» جشنواره فیلم كن با وارونگی.
نیما جاویدی هم با كارگردانی فیلم سینمایی «ملبورن» كه برنامه افتتاحیه بخش هفته منتقدین جشنواره ونیز ایتالیا بود، بیش از 60 حضور جهانی را تجربه كرد كه با كسب ده‌ها جایزه بین‌المللی همراه بود. فیلم سینمایی او «سرخپوست» هم‌اینك در سینماهای كشور در حال اكران عمومی است.
 مركز گسترش سینمای مستند و تجربی پس از چند سال، با تصمیم سازمان امور سینمایی عهده‌دار مسؤولیت حمایت و مشاركت در تولید فیلم‌های بلند سینمایی با گرایش تجربی شده است.
 حمایت مركز گسترش در تولید این آثار به صورت مشاركت در ساخت بوده و حداكثر زمان بررسی فیلمنامه تا اعلام نتیجه قطعی دو ماه خواهد بود.