«ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» در انتظار پروانه نمایش

«ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» در انتظار پروانه نمایش


كارگردان فیلم «ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان» تولید مشترك ایران و تركیه می‌گوید استقبال از این نوع پروژه‌ها به شرایط خود فیلم، كارگردان، داستان و كشوری كه فیلم در آن ساخته می‌شود بستگی دارد.
مهرداد غفارزاده، كارگردان فیلم سینمایی ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان محصول مشترك ایران و تركیه در ایام عید نوروز در تركیه به اكران درآمد و پژمان بازغی، افسانه پاكرو، علی بوراك جیلان، یوسف چیم و حازال تورسان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.
غفارزاده در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره وضعیت اكران این فیلم در ایران گفت: همچنان منتظر صدور پروانه نمایش فیلم هستیم.
غفارزاده درباره اكران ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان در تركیه و میزان استقبالی كه از آن شد اظهار كرد: فیلم در تركیه به شكل سراسری اكران شد. 200 سالن سینما در اختیار ما قرار گرفت كه همزمان با 9 فیلم دیگر از تركیه و كشورهایی چون آمریكا اكران شد. در تمام مدت طول اكران نیز در رتبه 4یا 3 جدول فروش قرار داشت و استقبال خوبی از آن شد.
او ادامه داد: ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان اولین تولید مشترك ایران و تركیه بعد از حدود چهار دهه است. امیدوارم به‌زودی بتوانیم در ایران نیز فیلم را نمایش دهیم، چرا كه این فیلم خانوادگی است و حتما مخاطبان ایرانی نیز آن را می‌پسندند. امیدوارم حمایت‌های خوبی از فیلم صورت گیرد تا این تولید مشترك بتواند زمینه را برای فیلم‌های بعدی فراهم كند و آثار تجاری در سطح جهانی تولید و به نمایش گذاشته شود.
این كارگردان در ادامه در پاسخ به این سؤال كه استقبال نشدن از فیلم‌های تولید مشترك در ایران را به چه دلایلی می‌داند، بیان كرد: این بحث بسیار گسترده است و به عوامل زیادی بستگی دارد. شرایط خود محصول، كارگردان، داستان و كشوری را كه در آن فیلم ساخته می‌شود باید در نظر گرفت. این‌طور نیست كه مطلق بگوییم فیلم‌های محصول مشترك با استقبال مواجه نمی‌شود. ما در همین چند سال اخیر نیز محصولاتی داشتیم كه خوب فروخته‌اند و از آنها استقبال شده است. آنچه مسلم است برخی از این آثار به معنای روشن خود محصول مشترك نیستند و بیشتر بازیگران خارجی وارد داستانی می‌شوند كه به قصه مرتبط نیست یا شرایط محصول مشترك را ندارند، اما ما به معنای واقعی و درست محصول مشترك تولید كردیم. سرمایه‌گذاران فیلم هر دو از ایران و تركیه بودند و قصه نیز در ایران و تركیه پیش می‌رود. وقتی وارد پروسه تولید شدیم توجه مردم به سینمای تركیه زیاد شده بود و همین امر می‌تواند توجه مخاطب را جلب كند. ما در ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان عواطف مادر به فرزند و عشق و عاطفه را به شكل سالم و درست آن و نه به صورت هنجارشكنانه به نمایش گذاشتیم.