بیا ببین نمی‌سوزند!

نخست‌وزیر برزیل، لئوناردو دی‌کاپریو را به پیاده‌روی 8‌ساعته در جنگل‌های آمازون دعوت کرد

بیا ببین نمی‌سوزند!



اتفاقا همین روزها که رفتار یکی از هنرمندان موسیقی با یک قلاده شیر باعث شده بود مهسا علی بیگی، متنی سودمند درباره مسؤولیت اجتماعی هنرمندان بنویسد و طی آن از لئوناردو دی‌کاپریو به‌عنوان هنرمندی مسؤول یاد کند، پای این بازیگر خوش‌سیما دوباره به مباحث محیط‌زیستی کشیده شده است. علی بیگی، روزنامه‌نگاری است که در این سال‌ها بر توسعه پایدار از مسیر مسؤولیت‌پذیرکردن سازمان‌ها و دیگران متمرکز بوده است. حالا پس‌ازاین ماجرا، بخوانید که همیلتون مو رائو، نخست‌وزیر برزیل، لئوناردو دی‌کاپریو بازیگر و فعال محیط‌زیست را به یک پیاده‌روی هشت‌ساعته در جنگل‌های آمازون دعوت کرده است. خبر را مرکوپرس داده و ایسنا آن را این‌طور ترجمه کرده است:«پس‌ازآن که دی کاپریو  ویدئویی از آتش‌سوزی بزرگ در جنگل‌های آمازون در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد، نخست‌وزیر برزیل نیز از این ستاره هالیوودی دعوت کرد برای یک پیاده‌روی هشت‌ساعته به آمازون بیاید تا از نزدیک ببیند جنگل‌های آمازون در حال سوختن نیستند.»
مورائو در جریان یک اجلاس درباره توسعه پایدار آمازون گفته: «می‌خواهم از او به‌عنوان جدیدترین منتقد ما دعوت کنم تا به شمال برزیل سفر کند و باهم هشت ساعت در دل جنگل پیاده‌روی کنیم تا متوجه شود شرایط واقعا در این منطقه بسیار بزرگ، چگونه است.» دی کاپریو در ویدئو و مطلبی که در صفحه اجتماعی خود منتشر کرده بود، ضمن اشاره به افزایش ۲۸درصدی آتش‌سوزی‌ در جنگل آمازون در یک سال گذشته عنوان کرده ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل برای کنترل آتش‌سوزی‌ها تحت‌فشار بین‌المللی است، اما او به‌صورت عمومی شدت و اهمیت این آتش‌سوزی‌ها را موردتردید قرار می‌دهد و مخالفان و بومیان را مسؤول آن می‌داند.
رئیس‌جمهور برزیل سال گذشته نیز مدعی شد دی‌کاپریو برای ایجاد آتش‌سوزی عمدی در جنگل‌های آمازون ۳۰۰ هزار دلار هزینه کرده است.
این حرف‌ها برای دی‌کاپریو وصله ناجور به نظر می‌رسد. او طی فعالیت‌های محیط‌زیست‌دوستانه خود در همه‌سال‌های بازیگری‌اش نشان داده دغدغه‌های محیط‌زیستی‌اش از سر نمایش دلسوزی نیست. فعالیت مداوم و چشمگیر او در چند مورد سودمند این را ثابت می‌کند.