کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

قاضی قلابی دیوان عدالت اداری در دفتر استاندار گلستان شناسایی و بازداشت شد. این متهم در تماس با تلفن همراه استاندار گلستان و معرفی خود به‌عنوان قاضی دیوان عدالت اداری، وقت ملاقات برای حل مشكل یكی از نزدیكان خود را از او گرفته بود. استاندار موضوع این تماس را با دادگستری در میان گذاشت و پس از بررسی مشخص شد شخصی با چنین هویتی در دیوان عدالت اداری در منصب قضاوت نیست. روز ملاقات، قاضی قلابی در دفتر استاندار توسط كاركنان حفاظت و اطلاعات دادگستری بازداشت شد. تحقیقات اولیه نشان داد این فرد ۱۲ سال پیش عضو شورای حل اختلاف استان بود، اما به علت تخلف اخراج شده بود.
خانواده همدانی كه در ماه محرم هرساله نذر می‌دادند، امسال با ایام كرونا با هزینه نذر، باعث آزادی زندانی شدند. مردی ۳۷ ساله به علت بدهی مالی حدود یك میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از خرداد سال ۹۷ در زندان همدان به سر می‌برد. او در زمینه احداث مسكن فعالیت داشت كه ورشكسته شده و 11 شاكی داشت. سرانجام با تلاش ستاد دیه و جلب رضایت شاكیان پرونده، بخشی از بدهی قسط‌بندی شد. همچنین با پرداخت ۱۸۰ میلیون تومان وام كم بهره و كمك اعضای خانواده خیر، او آزاد شد.
زنی در بیمارستان شهر گرگان چهارقلو به دنیا آورد. روز جمعه سی و یكم مرداد امسال زن ۱۹‌ساله‌ای آق‌قلایی كه اولین زایمانش بود در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان زایمان كرد و صاحب چهار نوزاد شد. حال سه دختر و یك پسر و مادرشان رضایت‌بخش است.
پسر ۱۴ ساله‌ای كه در منطقه رمین شهرستان چابهار ربوده شده بود از سوی مرزبانان پایگاه دریابانی چابهار نجات یافت. وقوع یك فقره آدم‌ربایی در روستای رمین شهرستان چابهار، به مرزداران پایگاه دریابانی گزارش شد كه معلوم شد پسر 14 ساله‌ای از سوی افرادی ربوده شده كه تحقیقات برای نجات او آغاز شد. یك ساعت بعد از وقوع این آدم‌ربایی  یكی از متهمان بازداشت و گروگان نوجوان از مخفیگاه او نجات یافت و تحویل خانواده‌اش شد. پلیس در جست‌و‌جوی همدست متهم فراری است.
دو كوهنورد هنگام صعود به قله سبلان دچار حادثه شده و فوت كردند. مرد 65 ساله كوهنورد اهل آذربایجان‌شرقی در نزدیك جان‌پناه و زیر یخچال سبلان دچار حادثه شده بود. زمانی كه امدادگران هلال احمر در محل حاضر شدند، معلوم شد كه او سكته قلبی كرده و فوت شده، این درحالی بود كه مرد 42 ساله دیگری هنگام صعود به قله سبلان بر اثر سقوط مصدوم و در ادامه فوت كرد.
مردی كه 13 سال پیش مرتكب قتل شده و تحت تعقیب پلیس استان لرستان بود بازداشت شد. این متهم سال ۱۳۸۶ در جریان درگیری فردی را با ضربه چاقو كشته و از آن زمان متواری شده بود. پلیس  در این سال‌ها در جست‌و‌جوی او بود تا این‌كه سرانجام بعد از 13 سال كه مدام متهم به قتل مخفیگاهش را تغییر می‌داد، شناسایی و در آخرین مخفیگاهش بازداشت شد. وی در جریان تحقیقات به قتلی كه در آن سال‌ها مرتكب شده بود اعتراف كرد.