فیلم‌ها  و قصه‌ها

فیلم‌ها و قصه‌ها

فیلم و تله‌فیلم‌های ایرانی شبکه نمایش از شنبه ۱۱ تا جمعه ۱۷ اردیبهشت در چند باکس روی آنتن می‌روند. ما در هر باکس تعدادی از این آثار را معرفی کردیم و شما می‌توانید مطابق ساعت هر بخش، هر روز یکی از این کارها را تماشا کنید.

در  باکس ساعت 13  کارهایی مثل ستاره، قدر آن روزها، آخرین گناه، سایه‌های شهر و... روی آنتن می‌روند.
در ادامه جزئیات  برخی دیگر از این آثار را که از شنبه تا جمعه روی آنتن می‌روند را  می‌خوانید.

 پیدا شدن یک عشق گمشده
فیلم «دریاچه ماهی» به کارگردانی مریم دوستی ساعت 13 روی آنتن شبکه نمایش می‌رود.
قصه: این فیلم نگاهی به وقایع پس از جنگ دارد و داستان چند خانواده را روایت می‌کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می‌رسند و در این میان عشق گمشده‌ای پیدا می‌شود. درواقع این فیلم تجلیلی از شهدای جاویدالاثر خواهد بود.
بازیگران:ستاره اسکندری، لاله اسکندری، حسن نجاریان، رهام تدریسی، نادر فلاح، حدیثه تهرانی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسدالهی، حسین باشه‌آهنگر، ابراهیم برزیده، علی نجاریان، کاوه احمدی، مهدی الیاسی، علی فرهادی، افشین هاشمی، علی دهکردی و محمد علم‌بیگی.
 داستان اویس قرنی
ستاره سهیل به کارگردانی مرحوم امیر قویدل و تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان از این شبکه پخش می‌شود.
قصه: «ستاره سهیل» مشتمل بر حوادث و مقطعی بالغ بر بیش از 30سال از زندگی اویس قرنی، شخصیت ممتاز تاریخ صدر اسلام است. تجلی و جوشش عشق بزرگ اویس به پیامبر اسلام(ص)، محبوبی که هرگز به زیارتش نایل نشد، به حدی است که او عشق سلمه، دخترک بادیه‌نشین یمنی به خود را نیز نمی‌بیند و...
بازیگران: اکبر عبدی، بهزاد فراهانی، نیکو خردمند، شبنم قلی‌خانی، پرویز پورحسینی، چنگیز وثوقی، محمد عمرانی، میرطاهر مظلومی و داریوش ارجمند.
 مسافر باران
این فیلم به کارگردانی داریوش یاری و تهیه‌کنندگی محمد یاوری ساخته شده است.
قصه: فیلم که برداشتی آزاد و ایرانی شده از رمان مرد بارانی (Rain man) نوشته بری مورو است.داستان جوانی به نام داوود را روایت می‌کند که پی می‌برد مسعود، شریک و پسر خاله‌اش، تمام موجودی حساب مشترکشان را خالی کرده و قصد دارد از کشور فرار کند. داوود که با گروهی از طلبکارانش روبه‌رو شده، همراه با همسرش، سیما می‌گریزد و در این بین می‌فهمد پدرش نیز از دنیا رفته است. داوود که در تنگنا قرار گرفته برای تصاحب ارث پدری با وکیل پدرش تماس می‌گیرد و در ادامه با رازی بزرگ روبه‌رو می‌شود که...
بازیگران: امیر آقایی، آرام جعفری، مینا جعفرزاده، بهمن زرین‌پور، مهدی فقیه و رامین راستاد.



در باکس ساعت 19 نیز کارهای مختلفی مثل سنجاقک، سپید به رنگ مروارید، درد زیبا، نفس و...
قرار است نمایش داده شوند که در ادامه از جزئیات برخی از آنها گفته‌ایم.

 شب در شبکه نمایش
فیلم «شب» به کارگردانی رسول صدرعاملی و تهیه‌کنندگی کمال طباطبایی، محصول سال 86 است.
قصه: داستان فیلم درباره گروهبانی است که باید مجرمی را تحویل مراجع قضایی بدهد اما بنا به شرایطی مجبور می‌شود شبی را در یک مهمانخانه قدیمی که توسط فردی به نام سید اداره می‌شود، سپری کند و...
بازیگران: عزت‌ا... انتظامی، خسرو شکیبایی و امین حیایی.
 انتظار مادرانه
فیلم «سبز به رنگ زمرد» اثر دیگری است که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح‌ا.. حجازی روی آنتن می‌رود.
قصه: داستان مادر یک جاویدالاثری است که منتظر بازگشت فرزندش است. جنگ به پایان رسیده و مادر پیری در خانه‌اش بالای تپه مشرف به روستا و در کوران زمستان سوزناک در انتظار بازگشت فرزند مفقودالاثرش است. او به همین نیت چندین سال است روضه‌ای برپا می‌کند و نذر می‌کند تا فرزندش به آغوشش برگردد اما...
بازیگران: رابعه مدنی، رحمان باقریان، مروارید کاشیان و...
 اروند
پوریا آذربایجانی، کارگردانی فیلم «اروند» را به عهده دارد. اثری که ساعت 19
 از شبکه نمایش در این روزها پخش می‌شود.
قصه: یونس، جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس است، حالا 27سال پس از پایان جنگ، هنوز هم با خاطره همرزمانش روزگار می‌گذراند. همراه شدن او با یک گروه تفحص اما اتفاقات تازه‌ای را در این جریان سیال ذهن وارد می‌کند.
بازیگران: پانته آ پناهی‌ها، طناز طباطبایی، مهرداد صدیقیان، سعید آقاخانی، حسین سلیمانی و امیرحسین قدسی.



بعد از کارهای معناگرا، در بخش صحنه‌گران نیز شبکه نمایش با توجه به ایام پیش رو، فیلم‌های با موضوع مذهبی را در دستور کار قرار داده  آثاری که اسم و‌رسمشان برای خیلی از ما آشناست و‌ تماشای آنها در این روزها خالی از لطف نیست.  این فیلم ها و آثار که هر کدام قبل‌تر هم از شبکه‌های مختلف زوی آنتن رفته‌اند، هر کدام فضا و قصه‌ای دارند که با بیان داستانک‌هایی حال ‌وهوای مذهبی جالب توجهی را شکل داده‌اند. این فیلم‌ها  که به ترتیب از شنبه تا جمعه  پخش می‌شود  با این عناوین خواهند بود:

اینجا چراغی روشن است، استشهادی برای خدا، خاکستر و برف، یک تکه نان، تولد یک پروانه، بازمانده و زیر نور ماه که ساعت 21 روی آنتن می‌روند.
علاوه بر اینها در بخش فیلم‌های ساعت 23 هم کارهای مختلف و متنوعی در نظر گرفته شده است که مخاطبان عام‌تری دارند. فیلم‌هایی مثل قانون سرزمین، تحقیق مجدد، مسیر مخفی، شهروند مطیع قانون، استخوان زمستان، مسیر همیشگی و یک خط.
همچنین در باکس ساعت یک بامداد شبکه نمایش هم نوبت به فیلم‌ها و آثار کلاسیک می‌رسد. در این هفته به ترتیب از شنبه ۱۱تا جمعه ۱۷اردیبهشت فیلم‌های سانشوی مباشر، دایره سرخ، جنایت و مکافات، ساعات ناامیدی، در گرمای شب، فرار از زندان آلکاتراز، سولاریس پخش خواهند شد.