پیروزی «مورتال کامبت»

پیروزی «مورتال کامبت»


در حالی که عموم توجهات در سه روز آخر هفته به مراسم اسکار و جوایز آن بود، نسخه جدید «مورتال کامبت» موفق شد با افتتاحیه‌ای 5/22 میلیون دلاری صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شود. محصول جدید شرکت برادران وارنر که همزمان با اکران عمومی به صورت اینترنتی هم پخش شد، 3073 سالن نمایش را در اختیار خود داشت. افتتاحیه قوی این اکشن فانتزی در کنار موفقیت بسیار خوب انیمیشن ژاپنی «قصاب شیاطین» در جدول گیشه نمایش، خشنودی و امید فراوان هالیوودی‌ها و تحلیلگران اقتصادی سینما را به همراه داشته‌است.
انیمیشن قصاب شیاطین که در 1605 سالن سینمای آمریکای شمالی روی پرده رفت، توانست با افتتاحیه عالی 20 میلیون دلاری اکرانش را شروع کند. با این رقم فروش، این درام اکشن توانست لقب بهترین افتتاحیه یک محصول خارجی و غیرآمریکایی کل تاریخ جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی را از آن خود کند.
این در حالی است که «گودزیلا علیه کونگ» پس از چهار هفته اکران عمومی، به فروش بسیار خوب 406 میلیون دلاری جهانی دست پیدا کند. پل درگارابدیان، تحلیلگر اقتصادی سینما می‌گوید از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون، صنعت سینما و هالیوود هفته‌ای بهتر از هفته گذشته را در جدول گیشه نمایش تجربه نکرده‌است./ باکس‌آفیس