توفان هم غافلگیرمان کرد

شکستن درخت، جان مادری را در ورامین گرفت

توفان هم غافلگیرمان کرد

توفان روز سه‌شنبه و بارش شدید باران باعث تخریب چادر عشایر، رانش زمین و شکستن درختان در تعدادی از استان‌های کشور شد و شکستن درخت در ورامین، جان عابری را گرفت.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، روز سه‌شنبه آسمان اغلب استان‌های کشور با ابرهای‌سیاه پوشیده شد و باد و باران شدید باعث مشکلاتی برای برخی از هموطنان شد. در توفان عصر استان تهران، تعدادی درخت و تابلوهای تبلیغاتی شکست. در ورامین، شکستن درخت جان عابری را گرفت. مدیر بحران شهرستان ورامین دراین‌باره گفت: بعدازظهر سه‌شنبه توفان شدیدی مناطق مختلف شهرستان ورامین را در نوردید که بر اثر آن تعدادی درخت شکست و تعدادی از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر، واژگون شد. این توفان حدود ۲۰مورد خسارت بر جای گذاشت که در یکی از این حوادث، سقوط درخت منجر به فوت یک زن ۴۰ساله شد. عوامل امدادی و سازمان آتش‌نشانی با اطلاع از وقوع این حادثه در منطقه اسفندآباد ورامین به محل اعزام و پس از اقدامات اولیه، مصدوم را به بیمارستان منتقل کردند که به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد. در این حادثه، دختر متوفی نیز دچار شکستگی پا شد.
صارم رضایی، مدیرعامل هلال‌احمر لرستان هم دیروز درباره خسارت توفان در این استان گفت: براثر بارش باران و وزش‌ باد شدید ساکنان منطقه عشایرنشین ززوماهرو شول‌آباد الیگودرز دچار حادثه شده و بر اثر آبگرفتگی و وزش شدید باد چادرهای ۵٠خانوار تخریب شد. پس از اطلاع از حادثه بلافاصله تیم‌های امدادی پایگاه کوهستان شهر شول‌آباد به محل حادثه اعزام و عملیات امدادرسانی را شروع کردند.200نفر از عشایر چادرنشین امدادرسانی شدند و پس از ارزیابی اولیه تیم‌های امدادی، بلافاصله بین افراد آسیب‌دیده چادر امدادی با روکش نایلون پلاستیکی توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان هم از رانش زمین در منطقه خرشک رودبار خبر داد و گفت: در این حادثه به سه خانه آسیب وارد و یک نفر هم مصدوم شد. ۳۲بسته غذایی یک‌ماهه میان خانواده‌های آسیب‌دیده از رانش زمین در خرشک شهرستان رودبار توزیع و نسبت به تخلیه سه منزل مسکونی که دچار آسیب شده بود، اقدام شد.
توفان عصر سه‌شنبه در استان البرز هم باعث شکستن 15 اصله درخت شد.توفان شن در كرمان و یزد هم عصر دیروز باعث وحشت اهالی شد. ارتفاع توفان شن در یزد به بیش از 10 متر می رسید.