مردی که همسرش را کشته بود از اعدام رهایی یافت

مردی که همسرش را کشته بود از اعدام رهایی یافت

مرد جوان که همسرش را بعد از قتل مثله کرده بود، با بخشش پسرش از قصاص رها شد و از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه قرار گرفت. متهم بعد از قتل، جسد را در شهریار دفن کرده بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از خرداد سال گذشته و به دنبال گزارش ناپدید شدن زن جوانی آغاز شد. خواهر این زن با مراجعه به پلیس تهران از ناپدید شدن او خبر داد و در جریان تحقیقات ماموران به همسر زن جوان به نام الهام مشکوک شدند. این مرد در تحقیقات سعی داشت با صحنه‌سازی قتل را مخفی کند اما در ادامه لب به اعتراف گشود و گفت: پس از قتل همسرم و مثله کردن جسدش، آن را در حوالی شهریار دفن کردم.
با این اعتراف، ماموران راهی محل دفن جسد شده و پیکر مقتول را پیدا کردند. با تکمیل تحقیقات، پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و مرد 40ساله در شعبه دوم پای میز محاکمه
قرار گرفت.
در ابتدای این جلسه پسر مقتول در جایگاه قرار گرفت و به عنوان اولیای دم پدرش را بخشید. او گفت: پدر و مادرم سال‌ها بود اختلاف داشتند و مشخص بود سرانجام این اختلافات به جای باریک خواهد رسید. در این درگیری مادرم را از دست دادم و نمی‌خواهم پدرم هم قصاص شود به همین دلیل او را می‌بخشم.
رئیس دادگاه با بخشش پسر مقتول، از متهم خواست از جنبه عمومی جرم به دفاع از خود بپردازد که او اظهار کرد: من و الهام 17سال با هم زندگی کردیم و از ابتدا اختلاف و درگیری داشتیم. پسرمان دوساله بود که از هم جدا شدیم. من با زن دیگری ازدواج کردم. چند ماه بعد الهام سراغ من آمد و خواست دوباره با هم زندگی کنیم. به دلیل علاقه‌ای که به او داشتم قبول کردم و مهریه همسر دومم را دادم و از او جدا شدم. بعد از ازدواج دوباره الهام درس خواند و به‌عنوان کمک‌پرستار در بیمارستانی استخدام شد. او ماهی هفت‌میلیون تومان حقوق می‌گرفت و خود را مستقل کرده بود. با گذشت زمان مهر و علاقه او هم به من کم شد. یک روز تعقیبش کردم و متوجه شدم خانه دیگری اجاره و این موضوع را از من مخفی کرده است. خواستم این خانه را پس بدهد که قبول نکرد و با هم دعوا کردیم. به دلیل عصبانیت کنترلم را از دست دادم و با قندشکنی که در خانه بود به طرفش حمله کردم و او را کشتم. بعد هم جسد را مثله و در اطراف شهریار دفن کردم. به دروغ هم اعلام کردم او ناپدید شده است.
پس از این دفاعیات پرونده برای رفع نواقصی به دادسرا بازگشت که با رفع نواقص پرونده، متهم دوباره پای میز محاکمه قرار گرفت و دفاعیات قبلی خود را تکرار کرد.
قضات دادگاه در پایان برای صدور حکم از جنبه عمومی جرم وارد شور شدند.