خاص باشید، ماست باشید

خاص باشید، ماست باشید

محمدتقی حاجی‌موسی روزنامه‌نگار

پس از طی پنج مرحله قبلی حالا شما به درجه‌ای از عرفان در زمینه ریاست‌جمهوری رسیده‌اید که یک کاندیدای بالقوه برای تمام قرون و اعصار به‌حساب می‌آیید و از این پس باید روش خود را تغییر داده و پس از تثبیت جایگاه نامزدی به افزایش آرای‌تان بپردازید که خیلی هم سخت نیست و ما بهتان می‌گوییم چکار کنید.
اسرار را هویدا کنید: مردم ما عاشق رمز و راز هستند و دوست دارند یکهو خبری در مورد شما منتشر شود که هیچ‌کس نمی‌داند. یا در بهترین حالت، یکی از اقوام درجه یک بیاید و یک رازی درباره شما فاش کند. آن وقت ما همه به شما رای می‌دهیم. مثلا پسرتان بگوید « بابا همیشه عادت دارد در خانه زیرشلواری راه‌راه بپوشد و چایش را با مویز بخورد» این جمله معجزه می‌کند چرا که ما معمولا در خانه با لباس اسکی تردد می‌کنیم و چای‌مان را هم با خاویار سرو می‌کنیم. نکته مهم اما این‌که در جمله‌تان حتما از «بابا» استفاده کنید نه «بابام». این‌جوری خیلی خاص‌تر به چشم می‌آیید.
حاشیه بیا منو بگیر: یک روزهایی هست که هیچ‌کس به شما محل نمی‌گذارد و فکر خاصی به ذهن‌تان نمی‌رسد. در این حالت بهترین کار این است شما بروید تو حاشیه. یعنی مثلا فیلم انتخاباتی‌تان را که سر جمع دو میلیون و 500 خرجش شده، نیم ساعت دیر برسانید به تلویزیون و بعد اعلام کنید، فیلم انتخاباتی من را سانسور کردند. یا یک چیزی بگذارید توی فیلم‌تان که سینماهای فنلاند هم آن را پخش نمی‌کنند یا نهایتا تماشایش برای افراد زیر 95سال و دارای قوه باصره ممنوع است. با این روش شما به صدر اخبار می‌آیید و همه به مظلومیت شما پی می‌برند و برو که رفتیم پاستور.
کاری به بقیه نداشته‌باشید: این مورد دقیقا برعکس مورد بالاست و در مناظرات انتخاباتی قطعا جواب می‌دهد. وقتی همه دارند در مناظرات همدیگر را رنده می‌کنند و با تانک از روی هم رد‌می‌شوند، شما به پروژکتورها و عوامل پشت‌صحنه توجه کنید و وقتی نوبت‌تان رسید، حرف خودتان را بزنید و هفت هشت تا نمودار هم بگیرید دست‌تان که همه دارند صعود می‌کنند و معلوم نیست آن بالا دنبال چه هستند ولی خب به شما کمک می‌کنند بی‌توجه به دنیا و مافیها و البته مافیا جلوه کنید و صددرصد برنده رقابت‌ها شوید.