مرور و عبور

مرور و عبور

بازگشت آنتونی‌کویین به مکزیک
پیکر بی‌جان آنتونی کویین به مکزیک منتقل می‌شود.این بازیگر قبل از مرگ وصیت کرده جسد او را به شمال مکزیک، جایی که متولد شده، ببرند.نزدیکان این بازیگر می‌گویند این آرزوی دیرینه و همیشگی کویین بود که راهی مکزیک شود.سال قبل این بازیگر در سفری که به مکزیک کرد به‌شدت تحت تاثیر محیط قرار گرفت.این دومین و آخرین‌باری بود که آنتونی کویین به سرزمین مادری خود سفر کرد و چهار روز در آنجا ماند.آنتونی کویین، بازیگر سرشناس سینما سه روز قبل در 86 سالگی در آمریکا درگذشت.مراسم ویژه‌ای از سوی خانواده اش در آمریکا برای او برگزار خواهد شد. ( صفحه 3 )


هشدار نسبت به ذخیره آب تهران
معاون وزیر نیرو در امور آب اعلام کرد: هنوز نگرانی‌های جدی برای تأمین آب مورد نیاز برخی شهرهای کشور از جمله تهران وجود دارد و چنانچه صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب صورت نگیرد برای تامین آب مورد نیاز این شهرها با محدودیت آبی روبه رو خواهیم شد.ذخیره آب 25 سد بزرگ ایران در پایان اردیبهشت امسال به 11میلیاردو700میلیون مترمکعب رسید.ورودی آب به 25سد بزرگ کشور در پایان اردیبهشت سال جاری 728 مترمکعب بر ثانیه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10درصد رشد داشت.( صفحه 4 )


میلیون‌ها رأی دهنده در انتظار انتخابات
مردم کشورمان فردا برای خلق حماسه‌ای دیگر و جلوه‌ای پرشکوه از جمهوریت نظام اسلامی به پای صندوق‌های رای می‌روند تا انتخابات سالم را به پرونده زرین و پرافتخار مشارکت واقعی خود بیفزایند.
برای مردم پیش از آن‌که رئیس‌جمهوری منتخب مهم باشد سلامت انتخابات اهمیت دارد. موسوی لاری، وزیر کشور درباره شمارش آرا گفت:شمارش دستی انجام می‌شود و امیدواریم در کمتر از 24ساعت پس از پایان مهلت اخذ رأی نتایج هشتمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شود. ( صفحات یک و دو )


آغاز به کار خبرگزاری مهر
سایت مهر از ابتدای پاییز سال80 به منظور انعکاس اخبار هنری ایران در داخل و خارج کشور راه‌اندازی می‌شود.سید علی میرفتاح، مدیر شرکت مطبوعاتی سوره حوزه هنری گفت: این خبرگزاری از سه سال قبل با مشاوره استادان فن طراحی شد اما به طور مشخص در 12 آبان78 درخواست راه‌اندازی آن به وزارت ارشاد تحویل داده شده است.با راه‌اندازی این خبرگزاری در پاییز امسال، افراد می‌توانند با مراجعه به آن از آخرین اخبار فرهنگی و هنری مطلع شوند. (‌صفحه 16)


مهدی نصیری طلا گرفت
در دومین روز از رقابت‌های کشتی فرنگی‌ قهرمانی آسیا در مغولستان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در چهار وزن نخست به یک مدال طلا و سه مدال نقره دست یافت. در وزن 54کیلوگرم حسن رنگرز مدال نقره گرفت و در وزن 63کیلوگرم مهدی نصیری توانست کشتی‌گیری از قزاقستان را مغلوب کرده و برنده مدال طلا شود.در وزن 76کیلوگرم مرعشیان در کشتی نهایی در مصاف با حریف ژاپنی اسیر فن کمر شد و مدال نقره گرفت. ( صفحه 15)