صادقانه و بی‌طرفانه انتخاب می‌کنیم

گفت‌و‌گوی صمیمی با تیم اخبار رادیو انتخابات

صادقانه و بی‌طرفانه انتخاب می‌کنیم

 معاونت سیاسی رسانه ملی در جریان روزهای پرشور انتخاباتی؛ حضوری فعال و پررنگ در عرصه اطلاع‌رسانی و اگاهی‌بخشی صحیح، وثیق و بهنگام ایفا می‌کند. اینک؛ یک گروه کاملا حرفه‌ای از این معاونت در حال همکاری با رادیو انتخابات است. این گروه هر روز در سه نوبت 30 دقیقه‌ای، اخبار انتخاباتی را در ساعت‌های 9 صبح، 15 و ساعت 20  به سمع ‌شنوندگان و مخاطبان رادیو انتخابات می‌رسانند.

به گزارش روابط عمومی رادیو انتخابات، سید‌مهدی جعفری قائم مقام اخبار صدا پیرامون گزینش رویدادها و اخبار انتخاباتی بر اساس ارزش‌های خبری گفت: رویدادهای مربوط به انتخابات ریاست جمهوری‌ در همه نقاط جهان دارای‌ بالاترین سطح  ارزش‌های خبری است‌. ‌به ویژه در کشورهایی چون ایران که ‌رئیس جمهوری قدرت زیادی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دارد‌.
بنابر این اخبار مربوط به انتخابات دارای بالاترین سطح ‌از دربرگیری و اثرگذاری در جامعه است و با توجه به اثرگذاری سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در منطقه‌؛ انتخابات ایران‌؛ ‌مورد توجه بسیاری از ناظران بین‌المللی نیز هست.
وی با اشاره به این‌که در انتخاب خبرها به جناح‌ها، طیف‌ها و احزاب سیاسی نیز توجه می‌شود افزود: انتخابات یک رویداد سیاسی است و جناح‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی در آن مشارکت دارند‌؛ به همین دلیل در گزینش خبرها برای بخش‌های خبری رادیو انتخابات به این موضوع توجه ویژه‌ای می‌کنیم. مخاطبان اخبار سیاسی هم دارای سلایق متفاوتی هستند‌. برخی از آنها بیشتر به برنامه‌ها توجه دارند‌ و برخی به دنبال اخبار چالشی و با ادبیات نقادانه هستند. از این رو تلاش می‌کنیم برای همه ذائقه‌های مخاطب محتوای خبری داشته باشیم.
قائم مقام اخبار صدا در ادامه با بیان این‌که نشر آداب رقابت و هواداری یکی دیگر از موارد مورد نظر در گزینش اخبار برای بخش‌های خبری رادیوانتخابات است تصریح کرد: رعایت اخلاق انتخاباتی یکی از ارزش‌های جامعه اسلامی است که هم مردم و هم مسؤولین ارشد نظام خواستار رعایت
آن هستند .
ما نیز به عنوان رسانه ملی‌؛ در کنار انتشار اخبار مربوط به ‌انتخابات، موضوعات مربوط به آداب رقابت و هواداری را در قالب گزارش‌های خبری مورد توجه قرار می‌دهیم‌. سرعت در انتقال اخبار‌؛ یکی از امتیازات رادیو است و ما سعی می‌کنیم تا حدممکن حداکثر استفاده را از این امتیاز ببریم .
جعفری تاکید کرد:غایت بخش خبری رادیو انتخابات، آگاهی بخشی به جامعه ‌برای انتخابی درست و افزایش مشارکت سیاسی در انتخابات است.
قائم مقام اخبار صدا در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید پخش خبر چه اندازه در رادیو‌های فصلی ارزشمند است خاطرنشان کرد: این‌که آیا در همه رادیوهای فصلی‌؛ گنجاندن بخش خبری  ضرورت دارد یا خیر‌؟ سؤالی است که با توجه به فلسفه آن رادیو باید به دنبال پاسخ آن گشت‌؛ اما ‌قطعا ‌پخش خبر یکی از ‌ارکان اصلی رادیوی فصلی انتخابات است چرا که ‌مخاطبان‌ این رادیو قاعدتا کسانی هستن که انتظار دارند تازه‌ترین و مهم‌ترین خبرهای انتخاباتی را از این رادیو بشنوند‌.  
 در انتخاب اخبار، صداقت و بی‌طرفی را رعایت می‌کنیم
مهدی عدالت‌منش، سردبیرخبر رادیو انتخابات هم در ادامه گفت: در تنظیم اخبار انتخاباتی از ارزش‌های خبری به فراخور موضوع استفاده می‌شود‌، تازگی، شهرت‌، رقابت و دربرگیری موضوعات از جمله مصادیق انتخاب خبرهای انتخاباتی است.
وی ادامه داد: ما به عنوان امین نظام و رسانه ملی تلاش می‌کنیم فارغ­ از دسته‌بندی‌های سیاسی، به انتشار خبرها و رویدادهای انتخاباتی بپردازیم چرا که لازمه پذیرش چنین خبرهای مهمی در ­برهه حساس انتخابات، صداقت و بی‌طرفی در انتشار اخبار است تا مخاطب به خبر شما توجه کند.
سردبیر رادیودر پاسخ به این سؤال که به نظر شما مردم به کدام دسته از اخبار توجه دارند اخباری که دربرگیرنده برنامه نامزدها باشد یا ادبیاتی نقادانه و گزنده گفت: تجربه من در بیش از 20 سال فعالیت خبری و حضور چندین دوره انتخابات می‌گوید مردم به همه زوایا و ابعاد مناظره‌ها توجه می‌کنند اما آنچه به‌طورخاص مورد توجه مردم قرار می‌گیرد تسلط نامزدها در بیان برنامه‌ها‌، وعده‌های‌شان و به ویژه موفقیت آنها در پاسخ به
انتقادهاست.
عدالت‌منش با تاکید بر سرعت انتقال اخبار تاکید کرد: انعکاس صحیح و سریع اخبار انتخابات بدون کمترین اشتباهی و به واقع آنچه نیاز مخاطب است و مردم از رسانه انتظار شنیدنش را دارند هدف تیم خبری رادیو انتخابات است .
سردبیرخبر رادیو انتخابات پیش‌بینی بخش خبر در رادیو‌های فصلی را به گواه آمار و نظرسنجی‌های مردمی قابل ملاحظه دانست و این مهم را موجب ارتقای سطح کمی و کیفی آن خواند.
گفتنی است؛ رادیو انتخابات روی موج اف ام ردیف 5/95 مگاهرتز و از طریق نرم‌افزار کاربردی ایران صدا به‌صورت صوتی و تصویری قابل دریافت است و سامانه 30000955 ‌هم آماده دریافت پیشنهادها و انتقادهای شماست.