کدخدای ستاد خود باشید

کدخدای ستاد خود باشید

محمدتقی حاجی‌موسی روزنامه‌نگار

از آنجا که شیوه ما تا اینجا برای پیروزی شما در انتخابات، روش‌های پارتیزانی مبنی‌بر حمله سریع و مهلک و سپس فرار حداکثری بوده، ممکن است برخی فکر کنند بدون برنامه آمده‌اید. لکن برای از بین بردن این توهم، امروز به تبیین برنامه‌ها می‌پردازیم تا فکر نکنند شما از روی شکم‌تان در انتخابات شرکت کرده‌اید.
هر مشکل یک ستاد: ستاد چیز خیلی خوبی است و شما اگر بتوانید برای هر معضل یک ستاد درست کنید هم مشکل بیکاری را حل کرده‌اید و هم این‌که بالاخره مردم فکر می‌کنند آن 500 نفری که در ستاد تنظیم بازار لنت‌ترمز فعال هستند دارند یک کاری می‌کنند و قرار است یک اتفاقی بیفتد و این‌طوری امید به زندگی‌شان بیشتر می‌شود.
سامانه‌ای برای همه: بعد از این‌که ستادها را تشکیل دادید حالا وقت آن است که برای بهره‌مندی مردم از مزایای این ستاد، سامانه‌ای را طراحی کنید و به مردم بگویید در آن ثبت‌نام کنند. ثبت‌نام در این سامانه‌ها هم کاملا رایگان است و فقط 5000 تومان برای کودکان بی‌سرپرست تیمور شرقی باید پرداخت کنند که به این شکل شما با ایجاد هزارتا سامانه و اخذ این 5000 تومان می‌توانید بودجه بدون نفت را رونمایی و باز اشتغال‌زایی کنید.
کارگروه من کجاست؟ ایجاد کارگروه، عمق نگاه مدیریتی شما را در استفاده از نخبگان نشان می‌دهد و خوبی دیگرش این است که اگر بعدا گندی بالا آمد، می‌توانید بگویید نظر کارشناسان کارگروه «چگونه زندگی مردم را آسان کنیم» به این نتیجه ختم شده و چون شما بر اصل مشورت پافشاری کرده‌اید این‌طوری شده و به این صورت هم خودتان را تبلیغ کرده‌اید، هم از ظرفیت جوانان فامیل بیشتر استفاده کرده‌اید و هم نرخ بیکاری را برای بار سوم پایین کشیده‌اید.
ما برای شور کردن آمدیم: یک مرحله بالاتر از کارگروه، شورا و به‌ویژه شورای عالی است که وقتی این صفت عالی می‌آید کنارش یعنی دیگر چه شق‌القمری قرار است اتفاق بیفتد و چه خروجی‌هایی که از آن بیرون خواهد آمد و چقدر همه چیز بهتر خواهد شد. نکته مهم در شورا این است که هیچ‌وقت معلوم نمی‌شود چه کسی سوتی داده و همه چیز به شیوه کدخدامنشی حل می‌شود و آب از آب تکان نخواهد خورد.