مرور و عبور

مرور و عبور

آب پرمصرف‌ها قطع شد
با شدت‌گرفتن بحران آب از سوی شرکت آبفای منطقه3 تهران بیش از 60درصد انشعاب مشترکان پر مصرف آب در بخش‌های دولتی و خصوصی قطع شد.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت آب‌وفاضلاب منطقه3 با آغاز فصل گرما و کاهش بارندگی‌ها در دو ماه گذشته و هشدارهای مکرر درخصوص مصرف بهینه آب، انشعاب مشترکان ساکن شهرک‌های اکباتان، آپادانا و شهرک فکوری از هفته آینده تا اطلاع‌ثانوی به صورت نیمه‌باز در خواهد آمد و به این وسیله میزان دبی خروجی آب آنها از شبکه کاهش می‌یابد. یادآور می‌شود تاکنون آب مصرفی ادارات مخابرات، برق منطقه‌ای، کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان، موزه‌فرش، بیمه ایران و... قطع شده که بعد از دریافت تعهدنامه از این نهادها دوباره وصل خواهد شد.(صفحه‌یک)




داستین هافمن کارگردان می‌شود
داستین هافمن، بازیگر سرشناس سینما که در فیلم‌های مهم ایفای نقش کرده تصمیم دارد اولین فیلم خود را کارگردانی کند. این فیلم جراحات شخصی نام دارد و وی دراین‌باره گفت: بعد از سال‌ها بازیگری اکنون احساس می‌کنم وقت آن رسیده تا سراغ یک تجربه جدید بروم و بخت خود در زمینه کارگردانی را امتحان کنم. هافمن خودش این فیلم را تهیه می‌کند. داستان فیلم درباره یک وکیل است که تجربیات زیادی در این زمینه دارد و با یک پرونده عجیب درگیر می‌شود.(صفحه3)


مصطفی هاشمی‌طبا: فامیل کسی نیستم
مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس سازمان تربیت‌بدنی در دیدار با خبرنگاران گفت: من به آن دلیل نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری نشدم که از شورای‌نگهبان تایید بگیرم؛ البته اگر به این قصد هم آمده باشم کار خطایی نکرده‌ام.
من فامیل هیچ مقامی نیستم اولین کسی که مرا به وزارت صنعت منصوب کرد، شهید باهنر بود و بعد در کابینه آقای هاشمی سمت گرفتم. اگر در کابینه جدید آقای خاتمی به عنوان رئیس سازمان تربیت‌بدنی نباشم از ورزش جدا نخواهم شد چون در حال حاضر رئیس کمیته ملی المپیک هستم و این شغل کاملا مستقل است. علم غیب ندارم که می‌مانم یا می‌روم اما هیچ‌وقت برای ماندن التماس نمی‌کنم چون شغل وظیفه من است نه موهبت.(صفحه15)



مخابرات؛ 20سال بعد
سیداحمد معتمدی، وزیر پست و تلگراف و تلفن نسبت به آنچه را که افزایش فاصله عقب‌افتادگی در ایران در بخش مخابرات از سایر کشورهای منطقه نامید، هشدار داد.
وی در همایش مدیران‌عامل شرکت‌های مخابرات سراسر کشور در مشهد گفت: به‌رغم پیشرفت و توسعه‌ای که در بخش مخابرات داشته‌ایم اما نتوانستیم پاسخگوی نیازهای جامعه باشیم. با رشد سریع جمعیت و افزایش دوبرابری تقاضا و وضعیت کنونی مخابرات کشور حتی تا 20سال آینده هم قادر به پاسخگویی نیازها نخواهیم بود. در بخش تلفن‌همراه رشد 512درصدی برای برنامه سوم دیده شده که نسبت به اروپای شرقی، غربی و آسیا و اقیانوسیه رشد خوبی است ولی قطعا در پایان برنامه موقعیت خوبی نخواهیم داشت.(صفحه4)




بازشدن درهای برج پیزا بعد از 11سال
درهای برج کج پیزا پس از 11سال به روی عموم مردم گشوده می‌شود تا مردم از این یادگار دوران رنسانس و دانشمندانی مانند گالیله دیدن کنند.
درهای این برج سال1990به دنبال ایجاد انحراف بیشتر که برای جهانگردان خطرناک شده بود، بسته شد. از این سال تاکنون یک گروه متخصص مجرب با سرپرستی میشل یاموکفسکی، استاد دانشگاه تورین ایتالیا برای بررسی علل انحراف و جلوگیری از آن وارد عمل‌شده و با هزینه 55میلیارد لیر (27 میلیون دلار) توانست نیم‌درجه از 5/5درجه کل انحراف را تعمیر کند.( صفحه16)‌