پدر بابک هنوز هم پشیمان نیست!

جزئیات جدید پرونده قتل بابک خرمدین از زبان رئیس‌پلیس آگاهی کشور

پدر بابک هنوز هم پشیمان نیست!

یک ماه پس از قتل بابک خرمدین توسط پدر و مادرش و افشای دو جنایت دیگر زوج سالخورده، رئیس‌پلیس آگاهی نیروی‌انتظامی جزئیات تازه‌ای از این پرونده را تشریح کرد.
سردار محمد قنبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چرا بعد از این‌که مفقودی داماد گزارش شد، پلیس تحقیقات بیشتری انجام نداد، گفت: در بحث مفقودی داماد خانواده پرونده تشکیل‌ شده بود اما خانواده به آن صورت پیگیر نبودند. نمی‌شود هر موضوع مفقودی را به قتل تعمیم داد و در تشکیل پرونده‌های مفقودی، وجود شاکی مهم است. درباره این پرونده دلایل و مدارک کافی برای این‌که اثبات شود در آن زمان داماد خانواده به قتل رسیده به دست نیامده و با فاش‌شدن راز این جنایات فجیع مشخص شد که قاتل شگرد پیچیده‌ای را انتخاب کرده و حتی نزدیک‌ترین افراد پدر بابک هم کوچک‌ترین شکی به او برای قتل دامادش نداشته‌اند.
وی یادآور شد: در زمان اعلام مفقودی داماد خانواده، اظهاراتی مبنی بر این‌که دامادشان با ماشین، مسافر قاچاق به یکی از مرزها برده، مطرح‌شده که حالا باید تمام اعترافات قاتل صحت‌سنجی شود، چراکه داماد، خواهرزاده قاتل است و در حال حاضر فقط مادرش در قید حیات است.
سردار قنبری در پاسخ به پرسش خبرنگار سایت پلیس درخصوص دلیل اعتراف متهمان به قتل‌ها  گفت: ابتدا خانواده مقتول اعلام کردند از بابک خبر ندارند، قاتلان در مواجهه اولیه با پلیس منکر قتل شدند و از قضیه اظهار بی‌اطلاعی کردند و پس از این‌که پلیس تشخیص داد که بابک داخل خانه به قتل رسیده و پدر و مادرش با دلایل پلیس روبه‌رو شدند لب به اعتراف گشودند. در واقع پدر و مادر مرحوم بابک خرمدین در مواجهه با دلایل پلیس به قتل اعتراف کردند، اگر قرار بود که پیش از مستندات پلیس اعتراف کنند، درباره قتل داماد و دخترشان نزد پلیس ‌آمده و طی این سال‌ها اعتراف می‌کردند.
رئیس‌پلیس آگاهی ناجا درباره احتمال قتل‌های دیگر توسط این زوج اظهار کرد: حدس اولیه ما نیز وقوع قتل‌های دیگر بود اما پس از بررسی‌های فنی، باید بگویم تاکنون دلایلی مبنی بر وقوع قتل دیگر توسط این افراد وجود ندارد. پدر بابک هنوز اعتقاد دارد اگر زمان به عقب برگردد، باز همین جنایت را تکرار می‌کند یعنی به‌قدری خودش را از نظر روانی اشباع‌کرده و اقدامات خود را توجیه می‌کند که این موضوع از دیدگاه روان‌شناختی قابل بررسی است. مادر خانواده هم در اعترافات خود به مشارکت در قتل اقرار کرده است. به هر حال به نظر می‌رسد مادر خانواده در تمام مراحل زندگی تابع همسر خود بوده و از وی اطاعت می‌کرده است.