ركورد گیشه آمریكا در پاندمی شكسته شد

ركورد گیشه آمریكا در پاندمی شكسته شد

یك فیلم تقریبا صامت، موفق شد در بازار فروش فیلم آمریكا در دوران پاندمی، از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور كند. «یك مكان ساكت ۲» ساخته جان كرازینسكی كه تقریبا یك فیلم صامت محسوب می‌شود، از یك نقطه عطف گیشه یعنی رقم ۱۰۰ میلیون دلار عبور كرد. مهر به نقل از ورایتی خبر داده این فیلم كمپانی پارامونت، توانست آمار فروشش را در آخر هفته‌ای كه گذشت، به رقم ۱۰۸ میلیون دلار در بازار داخلی آمریكا و ۸۰ میلیون دلار در بازار بین‌المللی برساند. یك مكان ساكت ۲ با بازی امیلی بلانت، در ۱۵ روزی كه از اكرانش می‌گذرد، این جایگاه را به دست آورده است. البته رقم فروش ۱۰۰ میلیون دلاری در روزگار عادی سینماهای آمریكا رقم قابل‌توجهی نبود، اما از زمان شیوع كرونا تاكنون هیچ فیلمی در آمریكا این‌قدر نفروخته است.
«گودزیلا در برابر كونگ» محصول وارنر برادرز و لجندری نیز كه تقریبا هم‌زمان در شبكه آنلاین اچ‌بی‌او مكس در دسترس بود، در ماه آوریل اكران شد و موفقیت بزرگی كسب كرد. اما در نهایت كارش را با فروش 6/99 میلیون دلار به پایان برد. یك مكان ساكت ۲ در عین حال نخستین فیلم دوران پاندمی است كه همزمان به صورت آنلاین در دسترس نیست، ۴۵ روز پس از اكرانش در سینماها به صورت دیجیتال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد و در سرویس استریم پارامونت پلاس گذاشته می‌شود. این فیلم در عین حال با فروش ۴۸ میلیون دلار در اولین آخر هفته اكرانش، ركورد جدیدی به جای گذاشت و بعد با كسب ۵۸ میلیون دلار در پنج روز اول اكران، باز هم ركوردهای دوران پاندمی را جابه‌جا كرد.
فیلم اول «یك مكان ساكت» كه در نهایت فروشی ۳۴۰ میلیون دلاری را در گیشه كسب كرده بود، با بودجه ۱۷ میلیون دلاری ساخته شده بود و فیلم دوم آن با بودجه ۶۱ میلیون دلاری تهیه شده است. فیلم دوم نیز مانند فیلم نخست با نقدهای مثبت روبه‌رو شده و همچنان درباره خانواده آبوت است كه در مكانی زندگی می‌كنند كه هر نوع صدایی موجب می‌شود توجه موجوداتی عجیب به سوی آنها جلب شود و زندگی‌شان به خطر بیفتد. در فیلم جدید آنها با خطراتی از دنیای بیرون نیز مواجه می‌شوند. در كنار امیلی بلانت، دیگر بازیگران فیلم شامل میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، كیلین مورفی و جایمن هانسو هستند.
نخستین نمایش یك مكان ساكت ۲ قرار بود ۸ مارس ۲۰۲۰ باشد كه به دلیل شیوع كرونا اكرانش تا ۲۸می‌۲۰۲۱ به تعویق افتاد.