نجات صیاد آمریکایی  از سرنوشت «پدر ژپتو»

نجات صیاد آمریکایی از سرنوشت «پدر ژپتو»



یک صیاد آمریکایی می‌گوید در حادثه‌ای به مدت ۳۰تا۴۰ثانیه داخل دهان یک نهنگ گوژپشت بوده اما در نهایت این جانور عظیم‌الجثه به جای قورت دادنش ترجیح داده او را بیرون پرت کند.
مایکل پاکارد، مرد آمریکایی که از راه شکار شاه‌میگو در ایالت ماساچوست زندگی می‌کند این حادثه را در صفحه فیسبوک خود روایت کرده است. دانشمندانی که روی زندگی نهنگ‌های گوژپشت تحقیق می‌کنند روایت مایکل پاکارد را «باورکردنی» و «معتبر» دانسته‌اند. این حادثه روز جمعه برای این مرد رخ داده اما خبر آن به‌تازگی انتشار یافته و پاکارد پس از این حادثه، مدت کوتاهی در بیمارستان بستری شد.
این صیاد اهل پراوینس تاون در ۲۰۰ کیلومتری شرق شهر بوستون در صفحه فیسبوک خود نوشت: برای جست‌ؤجوی شاه‌میگو داخل آب - اقیانوس- رفته بودم که ناگهان یک نهنگ گوژپشت تلاش کرد من را ببلعد. مدت ۳۰تا۴۰ثانیه را در دهانش که بسته بود، سپری کرده و در نهایت او بار دیگر به سطح آب رفت و مرا تف کرد. همه جای بدنم کبود شده اما شکستگی استخوان ندارم.
مردی که مایکل پاکارد را در جریان شکار دریایی روز جمعه همراهی می‌کرده نیز گفته است که پرتاب او به خارج از دهان نهنگ گوژپشت را مشاهده کرده است. او با امدادگران تماس گرفته و از آنها برای امدادرسانی به مایکل پاکارد درخواست کمک کرده است.
پدرِ بزرگترین خانواده جهان درگذشت

مردی که با ۳۸زن، ۸۹فرزند و ۳۶نوه صاحب بزرگترین خانواده در جهان بود، یکشنبه در ۷۶سالگی درگذشت.
به گزارش ایسنا، این مرد زیونا چانا نام داشت و در ایالت میزورام هند فوت کرد و گفته می‌شود که وی دچار دیابت و فشار‌خون بالا بوده است. زورمتانگا، وزیر ارشد ایالت میزورام هند با اعلام این خبر در توئیتر، درگذشت این مرد را تسلیت گفت.
این موضوع که چانا واقعا رئیس بزرگ‌ترین خانواده جهان بوده است، شاید دقیق نباشد زیرا افراد دیگری نیز مدعی این عنوان هستند. همچنین تخمین اندازه دقیق خانواده چانا دشوار است. حداقل یک روایت دیگر وجود دارد که می‌گوید او ۳۹همسر، ۹۴فرزند، ۳۳نوه و یک نتیجه دارد و مجموع اعضای خانواده او به ۱۸۱نفر می‌رسد.  تمام افراد این خانواده عظیم با هم و در یک مجتمع چهار طبقه با ۱۰۰اتاق زندگی می‌کنند. به گزارش رسانه‌های محلی، همسران زیونا چانا در خوابگاهی نزدیک اتاق خواب شخصی چانا به صورت مشترک زندگی می‌کنند. چانا سال۱۹۴۵ متولد شد و در ۱۷سالگی با پیرترین همسرش که سه سال از خودش بزرگتر بود، ازدواج کرد.