تلنگر

تلنگر

مار چهار متری که روی سینه صاحبخانه چنبره زده بود، زنده‌گیری شد‌. دیروز یکی از شهروندان در شهر زنجان به آتش‌نشانی اطلاع داد که یک مار وارد خانه‌شان در محله خیام شده و جان خانواده‌اش در خطر است. آتش‌نشانان برای بررسی ماجرا به آنجا رفته و معلوم شد که مار روی زن صاحب‌خانه چنبره زده بود که این زن پس از متوجه شدن، مار را پرت کرده و در ادامه مار در یکی از اتاق‌های خانه پنهان شده است. آتش‌نشانان بعد از ساعاتی توانستند مار را در محل زنده‌گیری کنند.

 سرکرده یک باند سازمان یافته و بین‌المللی قاچاق و ترانزیت مواد‌مخدر در جنوب شرق کشور شناسایی و بازداشت شد. ‌این متهم ‌پس از ماه‌ها رصد و اقدامات تخصصی گسترده‌، در شهرستان سراوان از سوی ‌پلیس شناسایی و در یک عملیات پیچیده و مسلحانه قبل از انجام هر‌گونه اقدامی همراه دو همدستش دستگیر شد‌. مقداری مواد‌مخدر و 2 دستگاه خودرو که با آن اقدام به حمل و جابه‌جایی محموله مواد افیونی می‌کردند‌، کشف و توقیف شد. چندین فقره درگیری مسلحانه با ماموران پلیس مبارزه با مواد‌مخدر در سطح استان، قاچاق و ترانزیت مواد‌مخدر و تهیه سلاح‌های گرم از جمله اقدامات تبهکارانه این قاچاقچی تحت تعقیب بود.  
چهار موسس شرکت صوری در تهران که کلاهبرداری میلیاردی کرده بودند بازداشت شدند. ‌در چند روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ پس از انجام اقدامات تخصصی، موفق به افشای ۴ فقره تسهیلات بانکی شدند. ماموران پی بردند، ‌چهارموسس ‌شرکت وارداتی با ثبت شرکت و ارائه اساسنامه شرکت به بانک‌ها با ادعای وارد کردن کالاهای ضروری، ۱۲ میلیون یورو به قیمت ارز دولتی از بانک‌های خصوصی و دولتی دریافت کرده‌اند.متهمان تاکنون هیچ اسنادی مبنی بر وارد کردن کالاهای مورد نظر ارائه نداده بودند. در ادامه معلوم شد متهمان ارزهای دولتی را به نرخ آزاد فروخته‌اند. ‌با اشراف اطلاعاتی پلیس تهران‌، مخفیگاه متهمان در مناطق مختلف تهران شناسایی و چهارنفرشان بازداشت شدند. بر اساس اعلام کارشناسان، ارزش ارزهایی که متهمان به منظور استفاده در واردات کالا دریافت کرده و مرتکب کلاهبرداری شده‌اند، به نرخ روز ۳۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
 کارگری با افتادن در سیلوی  کارخانه گچ فوت کرد‌. ‌این کارگر 23‌ساله ‌روز یکشنبه بیست و سوم خرداد‌‌ امسال‌ هنگام کار به داخل سیلوی مخزن ‌گچ کارخانه افتاد‌. نیروهای امدادی برای بیرون آوردن وی به آنجا اعزام شدند. تنها راه دسترسی به جسد کارگر حادثه دیده ایجاد برش با دستگاه فرز بر روی جداره سیلو بود که به کمک کارگران همان شرکت و امدادگران پس از چند ساعت تلاش، جسد او را توانستند بیرون بیاورند.

دختر و پسر جوان پس از مخالفت خانواده‌ها ‌برای ازدواج شان ‌خودکشی کرده و به زندگی‌شان پایان دادند. صالحی، فرماندار لردگان ‌در این باره گفت: ابتدا گمان می‌شد آنها با یکدیگر فرار کرده‌اند اما جسد به هم گره خورده ‌این دو نفر دو روز پیش در دریاچه سد کارون ۴ به کنار تاج سد رسید. در جریان تحقیقات معلوم شد که دختر و پسر اهل لردگان که عاشق هم بودند، پس از مخالفت خانواده‌ها با ازدواجشان خودکشی کرده و به زندگی خود پایان داده‌اند.