مرور و عبور

مرور و عبور

تظاهرات مخالفان جهانی‌سازی در سوئد
هزاران نفر از مخالفان فرآیند جهانی‌شدن در مرکز شهر گوتنبرگ سوئد در اعتراض به نشست سران آمریکا و اروپا در این کشور تظاهرات کردند. خبرگزاری فرانسه دراین‌باره نوشت: تظاهرکنندگان پلاکاردهایی که روی آن نوشته شده بود «بوش به خانه‌ات برگرد» و «ما جنگ ستارگان نمی‌خواهیم» با نیروهای پلیس درگیر شده و یک نیروی پلیس زخمی شد. (صفحه2)



مشکلات آب‌شرب اهواز
همزمان با جیره‌بندی آب در نقاطی از کشور و تشویق مردم مبنی بر صرفه‌جویی در مصرف آب‌شرب در چند نقطه انتقال آب شوشتر به اهواز، آب در منطقه وسیعی در بیابان‌ها و زمین‌های اطراف خطوط انتقال آب هدر می‌رود و اهالی منطقه برای شستن وسایل خود از آن استفاده می‌کنند. خط انتقال آب شوشتر به اهواز با هزینه بالغ بر 32میلیارد تومان کشیده‌شده اما با توجه به این که برای نحوه توزیع آب در شهرستان اهواز برنامه‌ریزی‌نشده پس از عملیات طرح توزیع آب در اهواز اجرایی‌نشده و آب ارسالی از شوشتر به اهواز در بیابان جاری‌شده و به رودخانه ریخته می‌شود یا با آب تصفیه‌شده اهواز مخلوط می‌شود.(صفحه4)




نظر ابراهیم حاتمی‌کیا درباره اولین کار تلویزیونی‌اش
ابراهیم حاتمی‌کیا که «خاک‌سرخ» اولین تجربه سریال‌سازی اوست درباره این اثر به جام‌جم گفت: با خود عهد کرده بودم در اولین تجریه سریال‌سازی‌ام دنبال نمونه‌های مشابه کار تلویزیونی که به آب بسته شده و رقیق می‌شوند تا زمان بیشتری از آنتن را پر کنند، نروم. مشتاق بودم وقتی از سینما به تلویزیون می‌آیم با مخاطب عامی طرف باشم و همان حرف‌های سینمایی‌ام را برای او بازگو کنم به همین دلیل ابدا نمی‌خواستم از کیفیت کار کم کنم.(صفحه3)



کوهنوردان جهان در راه قله دماوند
از دیروز گروهی از کوهنوردان خارجی به همراه 15کوهنورد از کشورمان برنامه صعود مشترک از جبهه جنوبی قله دماوند را آغاز کردند. این صعود سه روز طول خواهد کشید و پس از آن کوهنوردان خارجی از مکان‌های تاریخی کشورمان بازدید خواهند کرد. کوهنوردان خارجی از کشورهای روسیه ، مقدونیه، یوگسلاوی، لتونی، پرتغال، آلمان، لبنان و سوئیس هستند. مسیر جنوبی قله دماوند از طریق جاده هراز و رینه قابل دسترسی است. هر سال از خرداد تا شهریور کوهنوردان زیادی به قله 5671 متری دماوند صعود می‌کنند.(صفحه15)



وام به کارمندان دولت برای خرید از جشنواره کیش
هزینه تورهای جزیره کیش به 50هزار تومان کاهش یافته و به کارمندان دولت نیز برای خرید در این منطقه آزاد سه میلیون ریال وام پرداخت می‌شود.خدمات این تورها شامل بلیت رفت‌وبرگشت با هواپیما و اقامت سه روزه در جزیره است. بلیت هواپیما تا 50درصد تخفیف دارد و کارت‌سبز مسافری 30درصد و مراکز اقامتی20درصد تخفیف دارند. برای کرایه تاکسی نیز تخفیفاتی از 10تا30درصد در نظر گرفته شده است. جشنواره کیش در سطح منطقه‌ای و جهانی به ترتیب در دو سال آینده نیز برگزار خواهد شد. سه هتل پنج ستاره در دست ساخت است و در سه سال آینده
بازگشایی خواهد شد.(صفحه13)