تقدیر از یوزهای پیروز

مراسم تجلیل از تیم ملی‌ فوتبال ایران در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد

تقدیر از یوزهای پیروز

 مراسم تجلیل از یوزهای ایران به‌پاس درخشش در دور برگشت مرحله اول مقدماتی جام جهانی از ساعت 15 روز گذشته در سالن همایش‌های صداوسیما با حضور عبدالعلی علی‌عسکری رئیس سازمان صداوسیما، مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه برگزار شد.

بازیكنان تیم‌ملی همراه اعضای كادر فنی و سایر مسؤولان در كنار شهاب‌الدین عزیزی خادم، لبخندزنان وارد سالن شدند. علیرضا بیرانوند، گلر تیم ملی می‌گفت: «خدا كند همیشه به شادی باشد.» علیرضا جهانبخش می‌گفت: «همین‌که دل مردم را شاد كردیم... خداراشكر.» البته سؤالات و حرف‌ها مقابل بعضی بازیكنان متفاوت بود. مثلا یكی از حاضران از طارمی پرسید: «قرار است به تیم بزرگ‌تری بروی؟» مهدی هم جواب داد: «انشاء‌ا... هر چه خدا بخواهد. ببینیم چه می‌شود.» جهانبخش هم با همین سؤال روبه‌رو شد كه این جمله را گفت: «كمی منتظر بمانید، مشخص می‌شود.»  در مراسم دیروز تمام بازیكن حضور داشتند غیر از سه نفر؛ مهدی قائدی، سردار آزمون و سامان قدوس. قائدی البته خانواده‌اش را در جریان نگذاشته بود، چون مادرش در فرودگاه به استقبالش رفت اما آنجا از طریق طارمی فهمید پسرش به ایران نیامده است. با حضور دیگر ملی‌پوشان، مراسم تجلیل و تقدیر از آنها توسط صداوسیما آغاز شد و مسؤولان خطاب به ملی‌پوشان حرف‌هایی زدند. البته ابتدا نوبت به عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال رسید.
 عزیزی  خادم: پول قرض كردم
رئیس فدراسیون فوتبال ادعا كرد برای حل مشكلات فدراسیون مجبور شد پول قرض بگیرد. او ابتدا گفت: «من اعتقاد به كار جمعی دارم. تک‌تک بچه‌ها با قلب‌شان كنار تیم ملی بودند و كار تاریخی انجام دادند. این اتفاق ورق دیگری از تاریخ بود. بحرین تا الان در كشورش از ما شكست نخورده بود و عراق را هم 10سال بود شكست نداده بودیم.تیم ملی اگر در یك بازی مساوی می‌كرد، جام جهانی را ازدست‌داده بود.» عزیزی خادم اضافه كرد: «در ماجرای اعتراض به میزبانی بحرین، پول نداشتیم و من قرض كردم. این زیبنده فوتبال و این كشور نیست.»
 رئیس صداوسیما: در كلاس جهانی بازی می‌كنید
عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس سازمان صداوسیما هم‌روی سن رفت و به تعریف و تمجید از ملی‌پوشان پرداخت. وی گفت: «همه اعضای تیم ملی زحمت كشیدند و افتخاری بزرگ را رقم زدند. پیش از مسابقات گفتم AFC به تیم ما ظلم كرده اما یقین دارم این ظلم اثر معكوس دارد، چون ملت ایران زیر بار ظلم نمی‌رود. احسنت به شما كه جواب آنها را به‌خوبی دادید. كار بزرگی كه انجام دادید، این بود كه با موفقیت تیم ملی باعث شدید شور مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی بیشتر شود. امیدوارم در دور دوم مسابقات با ستاره‌های خوش‌آوازه‌ای كه داریم، بتوانیم گام‌‌های بعدی را هم محكم برداریم. همین‌الان نیز تیم ملی در كلاس جهانی كار می‌كند و امیدوارم بتوانیم در جمع برترین‌های جهان قرار بگیریم.»
 نوبخت: نفس‌ها در سینه حبس بود
محمدباقر نوبخت هم چنددقیقه‌ای برای ملی‌پوشان صحبت كرد: «در بازی عراق كار ارزنده و ماندگاری توسط تیم ملی رقم خورد. همه نفس‌ها در سینه حبس بود و خدا را شكر اتفاق خوبی حاصل شد. از همین‌الان و بعد از اتمام برنامه با سلطانی‌فر و عزیزی خادم صحبت می‌كنیم تا برای تیم ملی تا انتهای بازی‌ها تدارك ببینیم و پشتیبانی را ادامه دهیم. از همین‌الان عزیزی خادم و كادر فنی تیم ملی ذهن‌شان را روی مسائل مالی نگذارند و بازیكنان روی موفقیت تمركز كنند.»
 اسکوچیچ: اولین قدم را برداشته‌ایم
در ادامه هاشمیان، مربی تیم ملی گفت فقط یكدلی و اتحاد باعث موفقیت تیم ملی نمی‌شود و نیاز به برنامه‌ریزی و هزینه دارد. اسكوچیچ هم كه ابتدا گفته بود حرف نمی‌زند در ادامه به حرف آمد: «وقتی به بحرین رسیدیم، فشار چهار برد روی ما بود. واقعا راحت نیست در یك كشور ثالث بازی كنید و چهار برد به دست بیاورید. این‌كه بتوانیم مردم ایران را ذره‌ای خوشحال كنیم باعث افتخار من است. ما فقط یك گام برداشته‌ایم و باید برای رسیدن به هدف نهایی در راه درست پیش برویم.»
 پاداش به ملی‌پوشان
در ادامه، ملی‌پوشان به سن فراخوانده شدند تا هرکدام پاداش خود را بگیرند. رئیس صداوسیما به هر بازیكن سه سكه بهار آزادی هدیه داد. همچنین وزارت ورزش 150میلیون و سازمان برنامه‌وبودجه هم 100میلیون پاداش برای ملی پوشان در نظر گرفتند و اعلام كردند امروز در حساب ملی‌پوشان خواهد بود.


ملی پوشان چه گفتند
علیرضا جهانبخش: قطعا برای آینده تصمیمی می‌گیرم كه به مسیر فوتبالی‌ام كمك كند. پس از سه هفته به انگلیس برمی‌گردم و در فكر این هستم كه تصمیماتی بگیرم. دوست دارم جایی باشم كه بازی كنم.
علیرضا بیرانوند: ما دوره گذشته به‌عنوان تیم دوم به جام جهانی صعود كردیم، امیدوارم این‌بار به‌عنوان تیم اول ركورد را بشكنیم.
مهدی طارمی: شاد كردن دل مردم بزرگ‌ترین نعمتی است كه خداوند می‌تواند به ما بدهد. برای ما اصلا فرقی نمی‌کند در مرحله بعدی جام جهانی با چه تیم‌هایی هم‌گروه شویم.
سیدمجید حسینی: من از ترابزون جدا خواهم شد و بازیكن آزاد می‌شوم. از تیم‌های تركیه‌ای پیشنهاد دارم.بعدازاین مسابقاتی كه پشت سرگذاشتیم، مدتی استراحت می‌كنم و راهی تركیه می‌شوم و تصمیم نهایی را می‌گیرم.