چه خبر؟

چه خبر؟

«زیرسرگ بالاشهر» راوی مشکلات روستانشینان هرمزگانی
«زیر سرگ بالاشهر» عنوان برنامه‌ای در ساختار ترکیبی نمایشی ویژه روستاییان و روستانشینان هرمزگانی است که هر روز به مدت 45 دقیقه از رادیو خلیج فارس پخش می‌شود.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، از آنجا که بیش از نیمی از جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند این برنامه می‌کوشد ضمن ارتباط با روستاییان به مسائل و مشکلات آنان بپردازد و آموزش‌های لازم را به روستاییان ارائه کند.
این برنامه که مختص روستاییان و با رویکرد آموزشی و اقتصادی طراحی و ساخته شده شامل بخش‌های مختلفی از جمله روایت، مطالب موضوعی، اخبار روستا، حدیث، مباحث کارشناسی، موسیقی با کلام و بی‌کلام، نمایش، مسابقه تلفنی، گزارش در دو بخش موضوعی گفت‌وگو با روستاییان در مورد موضوع برنامه، معرفی روستا، توانمندی‌های اقتصادی و معرفی افراد موفق روستایی اعم از کشاورزان، باغداران، مرتع‌داران، دامداران و سایر اقشار روستایی است.
برنامه رادیویی زیرسرگ بالاشهر، هر روز به غیر از ایام تعطیل از ساعت 20و15دقیقه تا21 از رادیو خلیج فارس پخش می‌شود، عباس ایران‌منش و مریم آبسیه تهیه کننده، بی‌بی فاطمه ساحلی زادگان و عباس ایران‌منش نویسنده، فیروزه‌هاشمی‌پور گوینده، علی حاجی‌زاده گزارشگر، سلیمان ایران‌منش بحری کارشناس فرهنگی و گروه نمایش رادیو خلیج فارس به عنوان دست‌اندرکاران و عوامل این برنامه رادیویی ایفای نقش می‌کنند.
اعلام برگزیدگان پویش رایاک
 در «کافه هنر» رادیو ایران

به گزارش شبکه رادیویی ایران، زهره سربازی، تهیه‌کننده رادیو گفت: دوره جدید پویش کتابخوانی که با شعار« من کتاب می‌خوانم» از آبان آغاز شده‌بود، 15 دی ماه به پایان رسید. وی با اعلام این خبر افزود: دوشنبه 20 دی ، با حضور سیاوش گودرزی مدیر روابط‌عمومی طاقچه، برگزیدگان پویش رایاک در کافه هنر رادیو ایران اعلام می‌شوند. وی تصریح کرد: برنامه‌های کتابخوانی و پویش رایاک بعدتر نیز در رادیو ایران ادامه خواهدداشت. پویش رایاکتاب با کمک مخاطبان و شنوندگان آگاه رادیو ایران، با معرفی کتاب های رایانه‌ای به مردم، از همگان درخواست کرد پیشنهادهای نوآورانه خود را برای ترویج کتاب و کتابخوانی در این حوزه ارائه کنند. وی در پایان افزود: امروز به 10نفر از برگزیدگان سه ماه اشتراک استفاده از کتابخانه رایانه‌ای طاقچه و 10رایاکتاب اهدا خواهدشد.
برنامه‌های پایان هفته سیمای مرکز کیش
پنج عنوان فیلم، سریال و مستند آخر این هفته از مرکز کیش روی آنتن می‌رود.
به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پنج عنوان فیلم، سریال و مستند آخر این هفته از مرکز کیش روی آنتن می‌رود. سینمایی «راس و ریس» و «من ربات هستم» به ترتیب روزهای پنجشنبه و جمعه، 23 و 24 دی ساعت14 از سیمای مرکز کیش پخش می‌شود. همچنین سریال «خانه امن» در دو روز پایانی هفته ساعت 16و30 دقیقه روی آنتن می‌رود و مستند «مهمان باغ ما» ساعت 17و45 دقیقه پنجشنبه و «تجسم یک رؤیا» جمعه در همین ساعت پخش می‌شود.