مرگ 6کارگر در انفجار اتاقک کارگاه ساختمانی

مرگ 6کارگر در انفجار اتاقک کارگاه ساختمانی

انفجار کپسول خوراک‌پزی در اتاقک محل استراحت کارگران در کارگاهی در شرق تهران، به مرگ شش کارگر تبعه افغانستان منجر شد که چهار نفرشان با هم برادر بودند.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، ظهر پنجشنبه سی‌ام فروردین امسال کارگران مشغول کار در یک پروژه ساختمانی در بزرگراه شهید یاسینی نزدیک پایانه شرق تهران بودند. موقع ناهار شده بود که بعضی از کارگران دست ازکارکشیدند تا برای غذاخوردن به اتاقک محل استراحت خود بروند. تعدادی اتاقک 12 ــ 10متری درآنجا قرارداشت که کارگران موقع استراحت وغذاخوردن به آنجا می‌رفتند و حتی شب‌ها نیز در آنجا می‌ماندندتاصبح کارشان را دوباره شروع کنند. آن روزهفت نفر از کارگران که همگی تبعه افغانستان بودند به یکی از اتاقک‌های محل استراحت که 10متری بود،رفتند. دقایقی از حضورشان نگذشته بود که ناگهان صدای مهیبی از آنجا بلند شد. بقیه کارگران سریع خود را به آنجا رساندند. معلوم شد اتاقک محل اسکان آنها دچار انفجاروحریق شده است. این کارگران سعی در خاموش‌کردن آتش داشتند اما موفق نشدند. بقیه به آتش‌نشانی و اورژانس اطلاع دادند.نیروهای امدادی  با حضور در محل، موفق شدند آتش را خاموش کنند. شعله‌های آتش هم زبانه می‌کشید که آن را خاموش کردند.شش نفر دچار سوختگی شدیدی شده بودند که آنها را ازطریق اورژانس به بیمارستان منتقل کردند.یکی دیگرهم دچار سوختگی شده و توانسته بود قبل از آمدن نیروهای امدادی خود را از اتاقک خارج کند، به بیمارستان منتقل شد.ساعاتی بعد ازاین حادثه، معلوم شد با توجه به تلاش پزشکان بیمارستان شش نفرازکارگران فوت شده‌اند.موضوع مرگ آنها به بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران گزارش شد. با هماهنگی قضایی تحقیقات او و تیم جنایی پلیس آگاهی تهران برای بررسی ماجرا آغازشد. آنها درجریان تحقیقات اولیه متوجه شدند که افراد فوت‌شده دچارسوختگی ودودگرفتگی ناشی از انفجار وآتش‌سوزی اتاقک محل اسکان خود شده‌اند.سالار صنعتگر، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: ساعت 13و 2 دقیقه بعدازظهر پنجشنبه بود که این حادثه به من گزارش شد.دستورتحقیقات لازم رادادم.بررسی‌های اولیه تیم آتش‌نشانی نشان می‌دهدکه انفجار کپسول خوراک‌پزی باعث این حادثه شده است اما هنوز معلوم نیست که ماجرا عمدی بوده یایک حادثه که ماموران درحال تحقیقات دراین رابطه هستند.  وی افزود: قرار شد که کارشناسان آتش‌نشانی تهران محل را دوباره بازدید و بعد از آن درباره علت اصلی حادثه اعلام نظر کنند. همچنین در تحقیقات بعدی معلوم شد که چهار نفر از کارگران ساختمانی باهم برادر ومدتی بوده که درآن کارگاه ساختمانی کار می‌کردند که در این انفجار فوت شدند.دستوردادم تا خانواده آنها شناسایی وبعداز تحقیقات لازم اجساد قربانیان تحویل آنها شود.  
بازپرس جنایی ادامه داد: تنها مصدوم حادثه نیز دچار سوختگی زیادی است و همچنان در بیمارستان بستری و تحت درمان است. حال او وخیم بوده و در شرایطی نیست که مورد تحقیق قرار بگیرد و پزشکان هم در تلاش برای نجات او هستند. با تشکیل پرونده قضایی در این رابطه، قرار شد که کارفرما و مدیر پروژه ساختمانی محل حادثه به دادسرا احضار و مورد تحقیق قرار گیرند تا معلوم شود که آیا قصوری در این رابطه انجام داده‌اند یا نه. فعالیت پروژه نیز تا روشن‌شدن ماجرا متوقف است.