55روز اسارت و شکنجه به‌خاطر بدهی برادر

55روز اسارت و شکنجه به‌خاطر بدهی برادر

مردی به‌خاطر اختلاف مالی 250میلیون تومانی بر سر معامله پوشاک با فردی، برادر او را با همدستی دو نفر دیگر ربود و 55 روز در خانه‌ای زندانی کرد. با دستگیری طراح آدم‌ربایی، گروگان هم آزاد شد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، اواسط زمستان سال گذشته خانواده‌ای با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران شکایت کردند پسر 23ساله‌شان صبح به محل کارش در یک مغازه فروش تلفن‌همراه رفته و دیگر بازنگشته‌است. کارفرمایش هم گفته او عصر مرخصی گرفته و از مغازه بیرون رفته بود.  در ادامه پرونده قضایی به پلیس آگاهی تهران ارسال شد و تحقیقات ادامه داشت تا این‌که دو روز بعد، برادر خانواده با حضور در پلیس آگاهی تهران اعلام کرد افراد ناشناسی باتلفن‌همراه وی تماس گرفتندو اعلام کردند که برادرش راربوده و درقبال آزادی‌اش پول می‌خواهند وبه‌زودی زمان ومکان دریافت پول رااطلاع می‌دهند.اول تصور کرده این تماس‌ها دروغین است امادرتماس‌های بعدی وقتی صدای برادرش راکه کمک می‌خواسته شنیده مطمئن شده اورا ربوده‌اند. 
ماموران آموزش‌های لازم را به خانواده شاکی دادند تا این‌که بعد از 55 روز از این آدم‌ربایی چند روز پیش مخفیگاه متهمان در یکی از محله‌های شهرستان آزادشهر در استان گلستان به‌دست‌آمد. ماموران به آنجا رفته و محل را محاصره کردند و با ورود به آنجا متهم بازداشت شد. در بازرسی از این خانه صدای ناله‌های خفیفی را شنیدند و درنهایت گروگان که به غل و زنجیرکشیده شده بود را یافته و نجات دادند. او تحویل خانواده‌اش و مرد آدم‌ربا نیز به پلیس آگاهی تهران منتقل شد.
​​​​​​​مرد آدم‌ربا ابتدا اظهارات ضدونقیضی را مطرح کرد و سرانجام گفت‌: از چند سال قبل با برادر گروگان آشنا شده و در زمینه خرید و فروش پوشاک و پارچه معامله می‌کردیم. در آخرین معامله‌مان 250میلیون تومان بدهکار شد و پول را نمی‌داد. در آخر گفت که نمی‌تواند پول را پس دهد و کالا‌ها را پس بگیرم که قبول نکردم. همین موضوع باعث شد نقشه ربودن برادر او را طراحی کنم. از زاهدان با دو نفر از دوستانم به تهران آمدیم. به برادر مرد بدهکار زنگ زدم و خواستم که چون قبلا برایم گوشی خریده کمک کند دو آیفون 13هم برای دو دوستم بخرم. او به میدان آزادی تهران آمد تا ما را برای خرید به مغازه محل کارش ببرد. سوار پژوی‌مان شد اما تغییر مسیر داده و با زدن شوکر و چاقو او را ربودیم و به استان گلستان بردیم. او را شکنجه داده، کتک زده و با چشم‌ها و دست‌وپاهای بسته در اتاق زندانی کردیم تا خانواده‌اش را مجبور کنیم پول بدهند. از آنها در برابر آزادی او، دوبرابر طلبم یعنی 500میلیون تومان خواسته بودم. نتوانستند این مبلغ را بدهند و  150میلیون تومان فراهم کرده بودند، اما من کل پول را می‌خواستم. او را هر هفته یک‌بار با دست‌ها و چشم‌های بسته به بیابان منتقل می‌کردیم و سه دقیقه اجازه می‌دادیم که با خانواده‌اش حرف بزند. بعد از دو روز از آدم‌ربایی او را به خانه دوستم برده و 53 روز آنجا بود. قصد داشتیم او را از آنجا به مکان دیگری منتقل کنیم که پلیس ردمان را زد. من بازداشت شدم اما دو همدستم که برای خرید بیرون رفته بودند فرار کردند. 
 گروگان 23ساله هم در جریان تحقیقات گفت: این مرد با برادرم اختلاف مالی داشت اما مرا ربود. آنها مرا شکنجه می‌دادند و دست‌هاوپاهایم را می‌بستند. غذای کمی به من می‌دادند. در میان حرف‌های‌شان شنیده بودم که اگر خانواده‌ام پول را نپردازند به‌زودی مرا به قتل می‌رسانند و جسدم را دفن می‌کنند.
 حمیدرضا کیاستی‌نیا، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران با تایید این خبر به جام‌جم گفت: با اعتراف طراح و سرکرده این آدم‌ربایی، برای او قرار قانونی صادر شده و تحقیقات برای دستگیری دو عضو فراری باند آدم‌ربایی ادامه دارد.