«آتش در برابر آتش»

«آتش در برابر آتش»


رادیو نمایش از شجاعت آتش‌نشان‌های پلاسكو می‌گوید
نمایش‌های رادیویی یكی از قالب‌های پرطرفدار برنامه‌سازی در رادیوست. حال با نزدیك شدن به سالروز حادثه دلخراش آتش‌سوزی پلاسكو، از امروز با پخش سریال جدید رادیویی «آتش در برابر آتش» یاد و خاطره عزیزان درگذشته حادثه پلاسكو را گرامی می‌دارد.
به گزارش جام‌جم، زهرا كولیوند نویسنده سریال رادیویی «آتش در برابر آتش» درباره نحوه نگارش این نمایش رادیویی گفت: این اثر را براساس حوادث و اتفاقاتی كه در زمان حادثه پلاسكو رخ داده است نوشتم و برای نگارش آن از گزارش‌ها و پژوهش‌های میدانی مختلفی استفاده كردم .
وی افزود: همچنین برای كامل‌تر شدن مستندات و اطلاعات با چهار نفر گفت‌وگو كردم، باجلال ملكی كه آن زمان سخنگوی سازمان آتش‌نشانی بودند و فیلم‌ها، مستندات و دست نوشته‌هایی از آن روزها در اختیارم قرار دادند و همین‌طور با فخرالدین گودرزی، محمد مهدی خدادادی و حمید صمدی سه نفر از آتش‌نشان‌هایی كه همان روز در كانون آتش قرار داشتند هم گفت‌وگو كردم كه خاطرات و مشاهدات آنها به مستند بودن این نمایشنامه كمك زیادی كرد .
كولیوند در پایان گفت: داستان این سریال رادیویی را كه در شش قسمت نوشتم درباره آتش‌نشان جوانی است كه در روز حادثه به مرخصی رفته است تا به همراه مادرش از دختر مورد علاقه‌اش خواستگاری كند اما بعد از به وقوع پیوستن حادثه به سراغ همكارانش می‌رود تا به آنها كمك كند و در این بین اتفاقاتی رخ می‌دهد كه پیشنهاد می‌كنم آن را از رادیو نمایش بشنوید .
«آتش در برابر آتش» به نویسندگی زهرا كولیوند، تهیه‌كنندگی ژاله محمدعلی، كارگردانی رضا عمرانی، صدابرداری حیدر صفدری و افكتوری محمدرضا قبادی‌فر و با هنرمندی بهرام ابراهیمی، محمد آقامحمدی، عباس توفیقی، شمسی صادقی، نگین خواجه‌نصیر، راضیه مومیوند، ماندانا محسنی، احمد گنجی، امیر فرحان‌نیا، حمید یزدانی ابیانه؛ شیوا رفیعیان، اكبر ملایی، محمدرضا علی، كامیار محبی، شهریار حمزیان، بهادر ابراهیمی، احمد لشینی، سعید سلطانی، محمد شریفی‌مقدم، مجید سهرابی و محمد مجدزاده به‌تازگی در اداره كل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و از امروز ساعت 13 و 30دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.