توجه ویژه «دست فرمون» به فرهنگ رانندگی

توجه ویژه «دست فرمون» به فرهنگ رانندگی

كارگردان برنامه «دست فرمون» گفت: در انتخاب نام این برنامه حتی دست فرمان هم استفاده نكردیم و از اصطلاح عامیانه فرمون كه در گویش هم راحت‌تر است، بهره بردیم تا مخاطبان در فضای صمیمی‌تر با ما ارتباط برقرار كنند.
مسعود صنم كارگردان مسابقه دست فرمون در گفت‌وگو با فارس، درباره هدف از تولید چنین مسابقه‌ای گفت: بیش از هر چیز در ابتدا بحث معنوی برایمان مهم بود. در كشوری كه سالانه ۳۶ هزار كشته بر اثر تصادف‌های رانندگی داریم ضرورت ایجاب می‌كرد چنین برنامه‌ای بسازیم.
وی ادامه داد: به این فكر كردیم كه فرهنگ رانندگی و خطرهای آن را می‌توانیم در قالب یك برنامه صمیمی با مخاطب خود مطرح كنیم. در ادامه نیز هدفمان این است كه هر شب با یك موضوع ساده درباره فرهنگ رانندگی صحبت كنیم.
این كارگردان بیان كرد: برای مثال درباره بین‌خطوط رانندگی كردن، تصادف، كودك، بوق زدن، پارك كردن در جاهایی كه برای معلولان ایجاد اشكال می‌كند و ... موضوع‌هایی انتخاب كردیم كه بسیار ساده است، اما همه ما روزمره با آنها درگیر هستیم.
صنم درباره تولید ادامه این مسابقه نیز افزود: در همین زمینه صداوسیما از ما حمایت‌های لازم را داشته است و حتی به ما اجازه داده تا یك پیست اختصاصی برای برنامه بسازیم. آنقدر خودرو، رانندگی و همچنین فرهنگ رانندگی گسترده است كه می‌توان در فصل‌های مختلف كارهای بسیاری را در این زمینه انجام داد و امیدواریم بتوانیم فصل‌های بعدی این مسابقه را نیز بسازیم.