مرور و عبور

مرور و عبور

بهره‌برداری از برج میلاد؛ سال 84
مدیرعامل برج بزرگ میلاد خبر داد، برج مخابراتی میلاد تا اوایل سال84 به بهره‌برداری خواهد رسید.
مهندس عباس زرین‌کوب گفت: اعتبار موردنیاز ساخت این برج 50میلیارد تومان برآورد شده که تاکنون 20میلیارد تومان آن هزینه شده است. همه هزینه‌ها با تصویب شورای شهر از سوی شهرداری پرداخت می‌شود. 308 متر ارتفاع بتونی برج ساخته شده و هفت متر دیگر قسمت بتونی تا چهار ماه آینده به آن افزوده خواهد شد که به این ترتیب ارتفاع آن به 315متر خواهد رسید. (صفحه یک)




مرگ جک لمون در 76 سالگی
جک‌ لمون، برنده دو جایزه اسکار چهارشنبه‌شب در 76سالگی در لس‌آنجلس از دنیا رفت.
وارن کوان، سخنگوی این بازیگر اعلام کرد: مرگ لمون در کلینیک سرطان نوریس وابسته به دانشگاه کالیفرنیای جنوبی زمانی رخ داد که همسر و دو فرزندش در کنارش بودند.
تمام سینماگران جهان و علاقه‌مند به فیلم‌های ماندگار، جک لمون را یکی از بزرگ‌ترین بازیگران تاریخ سینما می‌دانند. لمون تحصیلکرده دانشگاه هاروارد بود. وی کار هنری را ابتدا با بازی در فیلم‌های کمدی - موزیکال و طنزهای اجتماعی شروع کرد. او سال 1955 با بازی در فیلم آقای رابرتز، اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد. لمون هفت‌بار نامزد دریافت جایزه اسکار شد. (صفحه 3)


نظر رهبر معظم انقلاب درباره قوه قضاییه
حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای روز پنجشنبه در دیدار رئیس، قضات و مسؤولان قوه قضاییه از شهید بهشتی به‌عنوان معمار و پایه‌گذار دستگاه قضایی اسلامی در کشور یاد کرده و تصریح کردند: وظیفه اصلی دستگاه قضایی دفاع شجاعانه و قدرتمندانه از عدالت است.
ایشان با اشاره به تفاوت میان نارضایتی از حکم قضایی و پیگیری آن بر اساس روال قانونی و دفاع از مجرم محکوم‌شده و اهانت به قاضی تصریح کردند: دفاع از مجرم محکوم‌شده بر اساس قانون، جرم و مبارزه با قانون است و این را باید برخی افراد متوجه شوند. (صفحات یک و 2)



مترو به شهر ری می‌رسد
مرتضی الویری، شهردار تهران گفت: در هفته دولت بخشی از خط یک مترو که دروازه دولت را به شهر ری متصل می‌کند به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال این خط به طور کامل راه‌اندازی خواهد شد.
همچنین قرار است خط ویژه عبور دوچرخه در مسیر میدان هفت تیر تا دانشگاه تهران و کوی‌دانشگاه در آینده نزدیک به طور آزمایشی به بهره‌برداری برسد.تصمیم داریم ساخت‌وساز در باغ‌‌های تهران را نیز کاملا متوقف کنیم.سال گذشته با تصویب مصوبه 319 شورای عالی شهرسازی ساخت و ساز آپارتمان تا پنج طبقه ضابطه‌مند شده و به موجب مصوبه شورای شهر باغات شهر از هجوم ساختمان‌سازی مصون خواهند شد ( صفحه 13 )



کم‌‌آبی، روستاهای جنوب را نابود می‌کند
بیش از 496 روستای استان هرمزگان بر اثر کم‌آبی در خطر نابودی قرار گرفته‌اند.
مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب روستایی استان هرمزگان گفت: این استان در سال‌جاری با بدترین خشکسالی تاریخ مواجه شده است و رفع این بحران همت ملی می‌طلبد. روستاهای یادشده بالغ بر 55هزار نفر جمعیت دارند. درحال‌حاضر قسمتی از آب شرب این روستاها با تانکر تامین می‌شود اما به دلیل کمبود تانکر آبرسان قادر به تهیه آب همه روستاهای بحران‌زده نیستیم. (صفحه 13)