کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

جسد نوجوان گمشده در سیلاب کلیبر سرانجام پیدا شد. این پسر ۱۲ساله در جریان وقوع سیلاب روز یکشنبه 17مرداد امسال در کلیبر ناپدید شد. نیروهای امدادی دیروز توانستند جسد او را پیدا کنند. این در حالی است که در جریان این سیلاب دو نفردیگر هم از اهالی ناپدید شده‌اند که نیروهای امدادی در تلاش برای یافتن آنها هستند. همزمان با وقوع این سیل به 9دستگاه خودرو، دو دستگاه تراکتور، ادوات کشاورزی، راه‌های روستایی، سه پل، مزارع و باغات خسارات زیادی وارد شد و چند خانه هم دچار آبگرفتگی‌های بسیاری شده است.
 مردی که با انگیزه سرقت زنی را کشته بود در زندان اسفراین اعدام شد. زن ۳۱ساله‌ای، اسفند ۱۳۹۶ از خانه‌اش بیرون رفت و ناپدید شد. خانواده‌اش موضوع را به پلیس آگاهی اسفراین اطلاع دادند. تحقیقات برای یافتن او ادامه یافت تا این‌که ردپای مردی که آخرین بار او را دیده بود به دست آمد و وی بازداشت شد. او  اعتراف کرد با نقشه از پیش طراحی شده آن زن را به باغی کشانده و او را بیهوش کرده و بعداز سرقت طلاهایش، وی را به قتل رسانده است. در ادامه قاتل برای این‌که ردی از خود نگذارد، جسد را مثله کرده و سوزانده است. متهم روانه زندان شد و مدتی بعد در شعبه اول دادگاه کیفری استان خراسان شمالی  محاکمه و حکم قصاص گرفت و این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد. او در این سال‌ها نتوانست رضایت بگیرد و بعد از سه‌سال‌ونیم که در زندان به سر می‌برد سرانجام به دار مجازات آویخته شد.
 علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مجلس شورای اسلامی به اتهام ضربه به سرباز ناجا به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد. پرونده سیلی زدن این نماینده مجلس به صورت سرباز راهور با شکایت نیروی انتظامی تشکیل و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. بر اساس اعلام خبرگزاری فارس ، این نماینده دادگاه پس از رسیدگی به اتهام سیلی زدن به صورت مامور راهور به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.
حفاران غیرمجاز که در شهر بافت، جمجمه‌های انسانی را کشف کرده ‌بودند، گرفتار پلیس شدند. سرهنگ سیدعلی حسینی،، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان دیروز در این باره گفت: گزارشی از پایگاه حفاظتی شهرستان بافت به پلیس گزارش شد مبنی براین‌که افرادی به قصد دست یافتن به اشیای عتیقه درحال حفاری هستند که با همکاری ماموران نیروی انتظامی شهرستان بافت و نیروهای یگان حفاظت این اداره کل، تحقیقات آغاز و معلوم شد ماجرا صحت دارد. باهماهنگی قضایی ماموران به محل حفاری اعزام شدند و آنها را بازداشت کردند. معلوم شد متهمان به تعدادی جمجمه انسان و سفال برخورد کرده‌اند که این کشفیات برای بررسی به حوزه باستان‌شناسی تحویل داده شد. وسایل حفاری نیزاز متهمان کشف شد.
مردی با توزیع آبمیوه آلوده به ماده بیهوشی به بهانه پخش نذری میان اهالی یکی از روستاهای شهرستان صحنه، ۴۲ رأس گوسفند را سرقت کرد. چند روز پیش پس از اعلام شکایت اهالی یکی از روستاهای شهرستان صحنه استان کرمانشاه مبنی بر خوراندن داروی بیهوشی در قالب آبمیوه و سرقت دام‌های یکی از اهالی روستا، تحقیقات در این باره آغاز شد. با تحقیق از شاکی معلوم شد فرد ناشناسی به روستای آنها رفته و اقدام به توزیع مقدار زیادی شربت و آبمیوه مسموم به مواد خواب آلود میان اهالی کرده بود. او پس از به خواب رفتن اهالی روستا، ۴۲رأس گوسفند را سرقت کرد. در ادامه تحقیقات،سارق و مالخر شناسایی و بازداشت شدند. ۴۲رأس گوسفند سرقتی کشف و تحویل مالباختگان شد.
 درگیری بر سر یک فندک باعث شد فردی با چاقو به سر مرد میانسال بزند و او را راهی بیمارستان کند. این مرد 50ساله روز یکشنبه شانزدهم مرداد امسال در بیمارستان لقمان تهران بستری و تحت درمان بود که پزشکان توانستند چاقوی بزرگی را از درون جمجمه او خارج کنند.