صربستان دغدغه اصلی ما ست

ناظم‌الشریعه:

صربستان دغدغه اصلی ما ست


سرمربی تیم‌ملی فوتسال ایران می‌گوید بسیار خسته است اما سعی می‌کند پرانرژی باشد. محمد ناظم‌الشریعه تاکید فراوانی دارد که در جام‌جهانی فوتسال، ایران بار دیگر کیفیت و قدرت خود را به فوتسال جهان نشان دهد.
 شرایط تیم ملی چقدر راضی‌کننده است؟
ما آنچه را که لازم بود انجام دادیم. از تک‌تک بازیکنان کار کشیدیم و تمرینات به روال خودش برگزار شد. کسی کم‌کاری نکرد. ما هم‌ تلاش کردیم تا بهترین شرایط را فراهم کنیم. تیم‌ملی فوتسال ایران با توجه به شرایط همه‌گیری کرونا در مضیقه تمرینی و تدارکات بود. اما با این حال ما در جام جهانی فوتسال کم نمی‌آوریم.
 تیم‌ملی فوتسال ایران تدارکات مناسبی نداشت و به غیر از تورنمنت بلاروس در رویداد ‌مهم دیگری شرکت نکرد. با این اوصاف چقدر می‌توان امید داشت مقام سومی جام‌جهانی 2016 تکرار شود؟
ما دو سال بازی تدارکاتی مناسبی نداشتیم و تیم‌ملی فوتسال ایران نتوانست روند همیشگی خود را طی کند بنابراین سعی کردیم بنابر آنچه که بضاعت داریم عمل کنیم. ما تیمی متفاوت در جام‌جهانی به شمار می‌رویم و سبک و سیاق خود را داریم. این موضوع باعث می‌شود اگر به مشکل خوردیم بتوانیم بر اساس تجارب خود عمل کنیم. بازیکنان تیم‌ملی فوتسال ایران توانایی‌های فنی و تاکتیکی قابل توجهی دارند و می‌توانند دست به کار بزرگی بزنند.
 اما این شرایط سختی که می‌گویید برای تیم‌ملی فوتسال ایران وجود داشت مگر برای دیگر تیم‌های حاضر در جام‌جهانی مشابه نبود؟ بالاخره کرونا در تمام دنیا شیوع پیدا کرد.
بله درست می‌گویید ، بیماری همه‌گیر کرونا تمام ورزش دنیا را فلج کرد اما در ایران من فکر می‌کنم فوتسال از رشته‌های مظلومی بود که واقعا بابت کرونا آسیب دید. من تصور نمی‌کنم باقی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی فوتسال همانند ما شرایط سختی پشت‌سر گذاشته بودند.
 در مرحله گروهی دیدار با کدام تیم برای شما دغدغه خواهد بود؟
یک اصل مهم وجود دارد و آن هم این که نخستین دیدار، مهم‌ترین و شاید سخت‌ترین دیدار به شمار می‌رود و از اینرو دیدار با تیم‌ملی فوتسال صربستان برای ما اهمیت زیادی دارد و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در این دیدار برنده باشیم. کسب پیروزی در این دیدار خیلی مهم است و یکی از دغدغه‌های ما خواهد بود.